Zgodnie z wynikami badań czytelnictwa zdanie liczące 24 i więcej słów zapamięta jedynie 50 proc. czytelników, zaś jedynie 70 proc zapamięta pierwszą część zdania, a raptem 30 proc. zapamięta drugą część zdania, zatem, z analizy statystyk jasno wynika, że PR-owcy powinni zwracać szczególną uwagę na swoje teksty i pamiętać – im krótsze zdania tym lepsze.
Więc PR-owcy pamiętajcie!
Jedynie co drugi czytelnik zapamięta zdanie o długości 24 lub więcej słów – dowodzą naukowcy.
Co więcej:
* pierwszą część zdania zapamięta 70 proc.
* drugą część zdania zapamięta 30 proc.
PR-owcy często piszą zbyt długie zdania i skazują swoje teksty na zapomnienie. Sami nie wiedzą, że „im krócej tym lepiej”.
Zapraszam na warsztaty „Teksty w public relations”, już 26.04!
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się:
- Co rządzi współczesnymi mediami?
- Jaka jest specyfika i tryb pracy dziennikarzy
- Jakie zabiegi stylistyczne uatrakcyjnią tekst?
- Co wpływa na zrozumienie tekstu?
- O co chodzi w tekstach „w kryzysie”
Druga część szkolenia to zajęcia praktyczne w oparciu o case’y przygotowane przez prowadzącego i/lub uczestników.
Sprawdź szczegółowy program szkolenia.
Zapisz się już teraz!
Bartosz Sawicki