sobota, 11 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościPolskie firmy wolą współpracować z partnerami społecznymi

Polskie firmy wolą współpracować z partnerami społecznymi

Europejski konkurs CSR Award Scheme, po raz pierwszy zrealizowany w Polsce, zakończony. Nasz kraj znalazł się w czołówce – zgłosiliśmy 52 partnerstwa, 39 ze strony dużych firm, 13 z małych i średnich przedsiębiorstw.

Kilkadziesiąt polskich firm, z sektora dużych i małych przedsiębiorstw, zgłosiło swoje działania w ramach realizowanych partnerstw z organizacjami pozarządowymi, samorządami i instytucjami do konkursu European CSR Award Scheme. Inicjatywa ma na celu nagrodzenia partnerstw ustanowionych pomiędzy przedsiębiorstwem i co najmniej jednym pozabiznesowym interesariuszem. Finansowana jest przez Komisję Europejską, a jego koordynacją na poziomie europejskim zajmują się organizacje CSR Europe i Business in the Community, kierując konsorcjum złożonym z 29 krajowych organizacji. 43 proc. firm w Polsce zaprezentowało swoją współpracę w tym zakresie związaną z partnerem społecznym. Polską edycję konkursu koordynowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Nasz kraj znalazł się w czołówce pod kątem ilości zgłoszeń do inicjatywy, zgłoszono 52 partnerstwa, 39 ze strony dużych firm, 13 z małych i średnich przedsiębiorstw. Prawie 65% zgłoszonych projektów posiadało trzech lub więcej partnerów. Najwięcej, 43 proc. było zawiązane z partnerem społecznym, a aż 40 proc. zgłoszeń było projektami edukacyjnymi, natomiast 17 proc. partnerstw dotyczyło ochrony środowiska. Na kolejnych miejscach, pod kątem ilości zgłoszeń, znalazła się Słowacja, Czechy i Węgry.

„Duża liczba partnerstw zgłoszonych do konkursu przez polskie firmy to bardzo pozytywny sygnał. Jako Forum Odpowiedzialnego Biznesu obserwujemy coraz większe zainteresowanie przedsiębiorstw współpracą z pozabiznesowymi partnerami. Taka kooperacja sprzyja tworzeniu innowacyjnych rozwiązań adresujących problemy zrównoważonego rozwoju, różnorodności w miejscu pracy czy kwestii środowiskowych. Współpraca wpływa także na budowę przewagi konkurencyjnej biznesu” – podkreśla Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

W pierwszej polskiej edycji konkursu European CSR Award Scheme w kategorii małe i średnie przedsiębiorstwo zwyciężyła firma Horus Innowacyjne Materiały Przemysłowe Sp. z o.o. z Bydgoszczy. Nagroda została przyznana za projekt „Bądź widoczny – bądź bezpieczny” realizowany w partnerstwie z Urzędem Miasta Bydgoszczy oraz innymi partnerami społecznymi. W kategorii  duże przedsiębiorstwo nagrodzono Orange Polska za projekt „Bezpieczeństwo w sieci” realizowany w partnerstwie z Fundacją Dzieci Niczyje.

Dodatkowo, w tegorocznej edycji konkursu, przyznano wyróżnienia. Otrzymały je IQ Marketing za projekt „Zatrudnij ASA” realizowany w partnerstwie z Fundacją Synapsis,  Danone Sp. z o.o. za projekt „Partnerstwo dla Zdrowia” realizowany w partnerstwie z Biedronką, Lubellą i Instytutem Matki i Dziecka, GlaxoSmithKline Poland za projekt  „Mam haka na raka” realizowany w partnerstwie z Polską Unią Onkologii, Microsoft za projekt „Biblioteka – miejsce bezpiecznego Internetu” realizowany w partnerstwie z Fundacją Dzieci Niczyje, PwC za Program coachingowy dla liderów społecznych „Dwa sektory – jedna wizja” realizowany w partnerstwie ze Szkołą Liderów oraz UPC Polska za projekt „Koalicja Cyfrowego Włączenia Generacji 50+” realizowany w partnerstwie z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce.

Zwycięzcy krajowi w każdej kategorii zostali wybrani na podstawie oceny pozytywnego wpływu, jaki ich wielostronne projekty wywarły zarówno na społeczeństwo, jak i środowisko biznesowe. Szczególnie punktowane były innowacyjne i zrównoważone inicjatywy, które dają możliwość skutecznego powielenia.

Wszystkie zwycięskie partnerstwa zostały przedstawione na łamach Golden Book. Publikacja do pobrania TUTAJ.

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj