Szymon Sikorski, dyrektor generalny Publicon Public Relations & Communications
„Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów”, A. Schopenhauer, tłum. T. Kotarbiński, Alma-Press, 2010
Tak naprawdę jest to pełen poradnik dotyczący tego, jak się zachowywać w trudnych sytuacjach komunikacyjnych.
„Lewiatan”, T. Hobbes, tłum. Cz. Znamierowski, ALETHEIA, 2009 oraz „Książę”, N. Machiavelli, tłum. Cz. Nanke, Wyd. Marek Derewiecki, 2007
Są to najlepsze poradniki o tym, jak zrozumieć potrzeby opinii publicznej.
„Czarodziejska Góra”, T. Mann, tłum. J. Kramsztyk, Wyd. MUZA, 2008
To arcydzieło literatury i książka, która najbardziej na mnie wpłynęła. Jest to majstersztyk słowa i myśli oraz geneza naszej kultury
Książki o PR i komunikacji czytam, jednak mało wnoszą do mojej wiedzy. Na pewno nie są w stanie zmienić mojego światopoglądu, ponieważ przeważnie recenzują, coś co się wydarzyło, skupiają się na opisie tego, co jest – nie odkrywają nowych horyzontów. Jeżeli już miałbym coś wskazać, co w ostatnich latach kształtowało moje myślenie, to twórczość: Malcolma Gladwella (błyskotliwa felietonistyka, maveni i teoria zbitej szyby), M. Penna („Mikrotrendy”) oraz książka „Public Relations w praktyce” i case study Złotych Spinaczy.
Czytaj także
Zainspiruj się z Gieorgicą
Zainspiruj się z Lignarem
Zainspiruj się z Sołtysińską
Zainspiruj się z Szymeczką
Zainspiruj się z Trabuciem