Rozwój nowoczesnych technologii spowodował, że coraz popularniejszą formą „sprzedania się” są wszelkiego rodzaju przekazy wideo. Z jednej strony w świecie przekazów wideo do tej pory królowały klasyczne, 24-godzinne telewizje informacyjne, które głównie relacjonowały wydarzenia ze świata polityki oraz dostarczały newsów o wszelkich sytuacach kryzysowych z pogranicza życia społecznego i biznesu. Z drugiej strony, mamy do czynienia z wciąż bardzo popularnymi kanałami na YouTubie, które w stosunkowo łatwy sposób pozwalają zdobyć sławę w sieci. Tu przykładem może być Sylwester Wardęga i jego twórczość. Duże portale internetowe od pewnego czasu również rywalizują w dziedzinie wideo i praktycznie każdy z nich już posiada własny kanał TV. Starając się zwrócić uwagę odbiorców, ścigają się na pomysły i formy (np. transmitują rozmowy z gośćmi z jadącego samochodu). Stacje radiowe również coraz częściej udostępniają nie tylko głos, lecz także obraz „na żywo” z prowadzonych w studiu rozmów. Sytuacja zmieniła się jeszcze bardziej od momentu, gdy Facebook umożliwił nadawanie transmisji wideo w czasie rzeczywistym.
Screen z program Onet rano