Wśród pokolenia Y, czyli obecnych studentów, powszechne jest przekonanie o konieczności wykorzystywania przez firmy mediów społecznościowych – wynika z badania agencji RR Communication Consulting.
Według 81 proc. badanych nowoczesna firma powinna korzystać z mediów społecznościowych. Jednak dla 59 proc. brak firmy w mediach społecznościowych nie byłby przeszkodą w przyjęciu oferty pracy. 70 proc. zadeklarowało natomiast, że podjęłoby pracę w firmie, która nie pozwalałaby pracownikom na korzystanie z serwisów społecznościowych w celach prywatnych, choć według 53 proc. pracodawca powinien umożliwiać pracownikom uczestnictwo w dyskusjach prowadzonych w mediach społecznościowych.
Zdecydowana większość (82 proc.) jest zdania, że tego typu serwisy ułatwiają realizację zadań w pracy. Jednak wśród osób z doświadczeniem zawodowym odsetek sceptyków jest większy, niż wśród ogółu badanych (w przypadku osób ze stażem pracy większym niż rok wynosi on 17 proc.). W jaki sposób respondenci chcieliby wykorzystywać media społecznościowe w pracy? Dla 66 proc. są one sposobem na rozwiązywanie problemów, 63 proc. postrzega je jako źródło wiedzy, 59 proc. jest zdania, że pomagają one przy współpracy w zespole. (ks)
Kliknij, aby powiększyć
W badaniu wzięło udział 629 osób. Przeprowadzono je w formie ankiety papierowej dystrybuowanej bezpośrednio wśród studentów kilku uczelni wyższych (Uniwersytetu Wrocławskiego, Politechniki Wrocławskiej, Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Oświęcimiu). Badanie zrealizowano na przełomie maja i czerwca 2013 r.