Zakończyło się pierwsze szkolenie z zakresu planowania i realizacji kampanii społecznych (PIRKS). Wzięło w nim udział 21 organizacji i stowarzyszeń z województwa pomorskiego.
Szkolenie organizowane było w ramach Konkursu Kampania Społeczna Roku przez Fundację Komunikacji Społecznej i portal kampaniespoleczne.pl wraz z partnerem strategicznym konkursu Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem oraz PRoto.pl jako patronem medialnym wydarzenia.
Szkolenie dostarczyło uczestnikom wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych w planowaniu i realizacji skutecznych lokalnych kampanii. „Niezmiernie ważne jest, aby kampanie społeczne były realizowane zgodnie z zasadami marketingu społecznego, a co za tym idzie były efektywne i przynosiły realne zamiany społeczne” – twierdzi Magdalena Wieczerzyńska organizatorka szkolenia z ramienia Fundacji Komunikacji Społecznej.
„Szkolenie pokazało jak bardzo potrzebne są takie inicjatywy, kilka organizacji mających już zaplanowane kampanie, zdecydowało się na zmianę strategii po przebytym szkoleniu. Z ankiet ewaluacyjnych wynika, iż minusem było ograniczenie czasowe – szkolenie trwało tylko dwa dni. Także na pewno jest zapotrzebowanie na takie szkolenie i będziemy starali się kontynuować nasze działania”– mówi Paweł Prochenko prezes Fundacji Komunikacji Społecznej i jeden z prelegentów.
Organizatorzy planują już kolejne szkolenia, o których informacja pojawi się wkrótce na stronie.
Partnerem medialnym szkoleń jest także to portal NGO.pl.