Model umiejscowienia działu czy osoby zajmującej się tematem CSR jest w każdej firmie uzależniony od specyfiki firmy. Z jednej strony, wsparciem dla rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu w firmie jest posiadanie odrębnego działu czy zespołu ds. CSR, który pozwala realizować działania związane ze strategią CSR. Jednak największym wyzwaniem menedżerów i menedżerek ds. CSR czy zrównoważonego rozwoju jest komunikacja działań społecznie odpowiedzialnych. Media nie podejmują tego tematu, a konsumenci i konsumentki oczekują informacji o działalności społecznej firm.
Dlatego rozwiązania wzmacniające komunikację CSR mogą pozwolić na skuteczniejsze przebicie się z komunikatem do różnych interesariuszy firmy. Warto jednak pamiętać, że społeczna odpowiedzialność biznesu to nie tylko komunikacja, a strategia działania, która przenika przez całą strukturę firmy.
Agata Gruszecka-Tieśluk, menedżerka ds. zarządzania wiedzą Forum Odpowiedzialnego Biznesu