Piętnaście najczęściej popełnianych błędów we współpracy z liderami opinii:
1. Dosyć prozaiczny błąd, ale podstawowy, to brak współpracy z liderami opinii
2. Celebryta nie jest z reguły liderem opinii – rozpoznawalność a zaufanie to dwie różne sprawy
3. Liderzy nie muszą być znani – muszą budzić zaufanie. Wiarygodność lidera jest ważniejsza niż jego rozpoznawalność. Nie daj się omamić rozpoznawalności jednej gwiazdki
4. Nie rozdrabniaj się – skup się na swojej krótkiej liście liderów. Zgodnie z zasadą Pareto – 20 proc. twoich liderów da ci 80 proc. efektów
5. Nie przekonuj – dostarczaj informacje oraz argumenty
6. Współpracuj systematycznie zamiast ad hoc
7. Nie widzisz liderów we własnej organizacji? Wybrani pracownicy, eksperci organizacji – są takimi samymi liderami opinii jak osoby na zewnątrz firmy
Michał Wrzosek, dyrektor projektu w PKP Intercity
Pozostałe osiem błędów oraz sposoby, narzędzia i korzyści współpracy z liderami opinii będzie można poznać na szkoleniu: „Eksperci, reprezentanci, krytycy, ambasadorzy – budowanie relacji z liderami opinii i strategicznymi interesariuszami” – zapraszamy 30 września 2013. Więcej informacji o szkoleniu na stronie.
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia “szyte na miarę” – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne.