Mediana płac dyrektorów PR kształtowała się na poziomie 22 278 zł brutto – o 1522 zł mniej niż otrzymywali dyrektorzy ds. marketingu (23 800 zł brutto miesięcznie). Ostatnie miejsce na podium najlepiej opłacanych stanowisk, należało do dyrektorów finansowych, którzy w 2012 r. zarabiali średnio 21 065 zł brutto.
Najniższe zarobki odnotowali dyrektorzy badań i rozwoju (18 986 zł) oraz produkcji (18 833 zł). Prezentowane wartości to wynagrodzenia całkowite, a więc takie, które oprócz płacy zasadniczej zawierają zmienne elementy wynagrodzenia – nagrody, premie czy prowizje.
Z raportu PRoto.pl poświęconego wynagrodzeniom PR-owców w 2012 roku wynika natomiast, że 19 proc. PR-owców na stanowiskach dyrektorskich otrzymywało podstawowe wynagrodzenie przekraczające 15 tys. zł brutto. (jl)