Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych Polska Ekologia rozstrzygnęło przetarg na promocję rolnictwa ekologicznego w Japonii, Singapurze i USA. Trzyletnią kampanię zrealizuje Krajowa Izba Gospodarcza Centrum Promocji (KIG CP).
Poza zwycięzcą w przetargu wspólnie wzięły udział firmy Partner of Promotion oraz Tailor & Baker. Organizator przetargu nie udziela informacji na temat kwoty zaproponowanej przez uczestników. Koszty kampanii wstępnie oszacowano na 2,1 mln euro.
Ocenie podlegała jakość zaproponowanych rozwiązań kreatywnych (maks. 30 proc. pkt), zaproponowane wynagrodzenie wykonawcy i koszty działań bezpośrednich (oba kryteria maks. po 15 proc.) oraz jakość rozwiązań z zakresu efektywności kampanii, doświadczenie wykonawcy, jak również zasięg i intensywność proponowanych działań (maks. po 10 proc.). KIG CP wygrało dzięki wyższej ocenie jakości zaproponowanych rozwiązań, mniejszych kosztach działań bezpośrednich i większym zasięgu oraz intensywności zaproponowanych działań.
Wybrana firma będzie odpowiedzialna m.in. za przygotowanie logo, hasła kampanii, strony internetowej oraz organizację prezentacji i degustacji. Zaplanowano również działania PR. (ks)