sobota, 11 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościPOT: wiele regionów, jedna reklama

POT: wiele regionów, jedna reklama

„Nowa, zaskakująca reklama polskich regionów za granicą” – pod takim tytułem odbyła się wczorajsza konferencja Polskiej Organizacji Turystycznej, na której przedstawiono pierwszą wspólnie wypracowaną z regionami koncepcję reklam Polski za granicą.

Barbara Tutak, wicedyrektor departamentu planowania marketingowego, zaprezentowała 16 „bajkowych” kreacji, które mają pobudzić wyobraźnię odbiorców i zachęcić do przyjazdu do Polski. W czerwcu 2013 roku kampania realizowana w ramach projektu „Promujmy Polskę Razem” została rozszerzona na nowe kraje: Irlandię, Włochy, Hiszpanię, Rosję, Czechy i Ukrainę. Projekt realizowany jest ze środków unijnych i potrwa do końca 2014 r.

W konferencji wzięli udział również przedstawiciele Regionalnych Organizacji Turystycznych: Dorota Lachowska (dyrektor Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej), Tomasz Koralewski (wicedyrektor Łódzkiej Regionalnej Organizacji Turystycznej) oraz Jarosław Panek (koordynator ds. mediów i wizerunku Regionalnej Organizacji Turystycznej Woj. Świętokrzyskiego). Spotkanie prowadziła Jolanta Grus, dyrektor biura komunikacji POT.

Realizowana przez POT multimedialna kampania wizerunkowo-produktowa odnosi się do idei rekomendacji, która jak wynika z badań, pozostaje podstawowym źródłem przekazywania informacji. Wyboru produktów, a także motywów bajkowych, dokonano przy ścisłej współpracy z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi. Po raz pierwszy powstał wspólny przekaz reklamowy uwzględniający specyfikę wszystkich regionów. „Wykorzystaliśmy do naszej kampanii bajkowe motywy, które są nawiązaniem do archetypów i symboli oraz odgrywają rolę w kształtowaniu wyobrażeń o nas samych i naszym życiu. Przywołanie skojarzeń ze świata baśni i marzeń to zachęta do podróży do Polski – kraju, w którym jest wszystko możliwe, bo wszystko, co ją tworzyło i tworzy, jest unikatowe i inspirujące. Każdy region to inna opowieść, legenda i możliwości” – powiedział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Jak zapewniano podczas konferencji, w ramach kampanii promowane będą produkty, na które istnieje realny popyt na rynkach objętych działaniami promocyjnymi (turystyka kulturowa: Warszawa, Wrocław, Kraków, Gdańsk, Łódź; turystyka w obszarach naturalnego środowiska: Biebrza; turystyka aktywna: żeglarstwo, golf, Mazury, wspinaczka i przemysł spotkań). Wszystkim działaniom towarzyszy hasło: „Polska – Come and find your story”. Kampania kierowana jest do wszystkich grup wiekowych, w szczególności do ludzi, którzy szukają nowych przeżyć, niebanalnych pomysłów na spędzenie wolnego czasu, a często także miejsc na wyciszenie i wypoczynek wśród dziewiczej natury. W kontekście przemysłu spotkań taką grupę stanowią organizatorzy konferencji i kongresów. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj