Polskie Stowarzyszenie Public Relations zapoczątkowało kampanię „Stop oczernianiu PR-u”. Jej celem na być ochrona wizerunku zarówno branży, jak jej pracowników.
Kampania ma być odpowiedzią na pojawiające się w mediach wypowiedzi, przedstawiające PR w negatywnym świetle. „Nie zgadzamy się na instrumentalne traktowanie naszej profesji oraz jej deprecjonowanie. Nie możemy tolerować sytuacji, w których politycy, nie mający elementarnej wiedzy z dziedziny PR, dla swoich doraźnych celów oczerniają tysiące wysoko wykwalifikowanych i rzetelnych profesjonalistów na co dzień zajmujących się zawodowo PR-em. Dlatego postanowiliśmy podjąć zdecydowane kroki i »wypowiedzieć wojnę« tego typu praktykom” – tłumaczy prezes PSPR Szymon Sikorski.
Stowarzyszenie będzie monitorowało media. W przypadku wypowiedzi dyskredytujących w nieuzasadniony sposób branżę PR, PSPR będzie apelował do ich autorów o zmianę retoryki oraz przekazywał wyczerpujące informacje dotyczące branży i jej działań. W oparciu o zgromadzone informacje Stowarzyszenie będzie także publikowało ranking osób najczęściej naruszających dobre imię PR. (ks)