Najważniejsze wydarzenia roku 2013
Struktura sektora finansowego staje się coraz bardziej złożona, a sytuacji nie ułatwiają ciągłe ataki ze strony polityków oraz brak zaufania publicznego. Specjaliści PR powinni zatem wykazać się dobrą znajomością rynków finansowych, aby samemu móc zrozumieć specyfikę tego sektora oraz przekazać tę wiedzę społeczeństwu.
Trendy na rok 2014
Branża PR przeszła dużą metamorfozę. Podczas, gdy wcześniej rola PR skupiała się na organizowaniu spotkań prasowych i opracowywaniu scenariuszy kampanii, teraz głównym zadaniem stało się doradztwo strategiczne, oparte na prognozowaniu i innowacyjnych rozwiązaniach. Osoby pracujące w branży PR powinny zatem przestawić się na inny rodzaj myślenia oraz nabywaniu nowych umiejętności. Firmy, które nie będą umiały się dostosować do tych przemian, będą musiały zmierzyć się z konkurencją cenową podobną do tej panującej na rynku towarów.
Michael Diegelmann z niemieckiej agencji Cometis, zrzeszonej w Public Relations Global Network (PRGN), której jedynym reprezentantem w Polsce jest Multi Communications