W pierwszej części przedstawiłam pierwsze dwie zasady, które są ważne w komunikacji firmowej tj.:
2. Stosuj dynamiczne techniki dziennikarskie
Dziś prezentuję kolejne trzy zasady, które w decydujący sposób wpływają na zmianę w komunikacji, i o których warto pamiętać chcąc przygotować nowoczesną gazetę firmową:
3. Wzbudzaj emocje. Mów obrazem!
Dobre zdjęcie czy grafika jest w stanie przekazać zdecydowanie więcej niż wielostronicowy tekst. Z tym zdaniem zgodzi się praktycznie każdy. Jednak jak często stosujemy się do tej zasady? Również w gazetach firmowych, z sukcesem możemy połączyć przekaz werbalny z niewerbalnym.
Dobrym przykładem może być „Amazing”, magazyn pracowników firmy Netia.
Źródło: Netia
4. Bądź tam, gdzie twoi czytelnicy.
Im większą rozpiętość wiekową ma grupa odbiorców, tym większe wyzwanie przed tobą stoi. Tradycyjne wydania gazet firmowych są dobrym sposobem dotarcia do osób powyżej 40-45 roku życia. Im młodszy jest czytelnik, tym częściej korzysta z elektronicznych kanałów informacji.
Czy wiesz, że obecnie, grupa wiekowa 18-25 lat jest przede wszystkim w internecie? Dlatego planując długofalową komunikację custom publishing uwzględnij również działania w internecie np. blog, mediach społecznościowych, na tablecie lub smartfonie.
Źródło: Netia
5. Stosuj interaktywne elementy komunikacji
Nawet do wydań papierowych swoich publikacji, możesz zaimplementować elementy charakterystyczne dla internetu, tworząc w ten sposób pomost łączący te dwa światy.
Stworzenie odrębnego adresu mailowego dla czytelników to żaden dodatkowy koszt.
Załóż więc maila na przykład moimzdaniem@nazwafirmy.pl i zachęć czytelników aby kontaktowali się z redakcja.
Ponieważ diabeł tkwi w szczegółach, tak i w tym przypadku ważne jest aby:
– adres mailowy był wyraźnie oznaczony znakiem graficznym na przykład takim:
i znajdował się bezpośrednio pod artykułem
– materiał dziennikarski był polemiczny, kontrowersyjny, skłaniający do dwustronnej komunikacji. Jeśli będzie to nudne jak flaki z olejem sprawozdanie nie łudź się, że ktokolwiek napisze.
Monika Walczak
JUŻ 30 STYCZNIA (CZWARTEK), w Warszawie
Szkolenie otwarte:
CUSTOM PUBLISHING w erze social mediów
POZNAJ PROGRAM SZKOLENIA!
ZAPISZ SIĘ na szkolenie!
Zapraszamy!
Monika Walczak jest wykładowcą Akademii PRoto – www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia “szyte na miarę” – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne
-
Ciąg dalszy nastąpi. Niebawem część druga tekstu autorki.
Zapraszamy do lektury oraz do zapoznania się z programem szkolenia OTWARTEGO:
CUSTOM PUBLISHING W ERZE SOCIAL MEDIÓW
30 STYCZNIA (CZWARTEK)
Warszawa
POZNAJ PROGRAM SZKOLENIA!
ZAPISZ SIĘ na szkolenie!
Zapraszamy!
Monika Walczak jest wykładowcą Akademii PRoto – www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia “szyte na miarę” – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne
-
09-01-2014
-
Zamów bezpłatny newsletter PRoto.pl
Śledź także najnowsze informacje z PRoto.pl na Facebooku i Twitterze! - Przeczytaj także
- Walczak: skuteczna komunikacja on-line. Jak to zrobić? Cz. I
Marketing mobilny w strategiach public relations, cz. II -
Dodaj opinię
Komentowanie jest moderowane.
Komentarze zostaną uwidocznione w godzinach pracy redakcji po ich uprzedniej akceptacji. -
Polski Związek Tenisowy ma nowego rzecznika prasowego, który pełni także funkcje PR Managera. Został nim wieloletni dziennikarz RMF FM…
17-01-14
„Powiedzieć, że Jurek Owsiak i WOŚP to znane i rozpoznawane marki to za mało. Badania Brand AssetValuator 2013 wskazują Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy jako najsilniejszą markę w Polsce w 2013 roku. Ten wyjątkowy duet zostawił daleko w tyle największe i najbardziej znane światowe brandy. Nic więc dziwnego, że zarówno atak, jak i obrona wzbudzają tyle emocji” – pisze Piotr Grządziel, trener, ekspert marketingu i personal brandingu…
17-01-14
Do zespołu Mediacom Warszawa dołączyła Magdalena Swoboda-Młynarczyk. Z początkiem stycznia zaczęła pełnić funkcję PR Managera…
17-01-14
Od wczoraj w 14 chińskich telewizjach nadawany jest spot „Lubię Polskę”. Jak informuje POT, kampania rozpoczęła się w 2013 roku i do tej pory w Chinach pojawiło się już w wybranych tytułach prasowych łącznie 47 reklam…
17-01-14
Agencja Planet PR rozpoczęła współpracę z serwisem LepszaOferta.pl-pierwszym niezależnym brokerem prądu dla osób fizycznych i firm. Projekt będzie prowadziła…
17-01-14
W finale V edycji konkursu Bizneswoman Roku organizowanego przez Sukces pisany szminką i Radio PiN znalazło się 20 finalistek z całej Polski. Zwyciężczynie w kategoriach: Korporacja, Moja Firma, Debiut i Działalność na rzecz kobiet poznamy już 11 lutego. Natomiast od 18 stycznia do 6 lutego internauci mogą głosować na kandydatkę, która otrzyma dodatkową „Nagrodę publiczności”…
17-01-14
„Rzekomo dziś klienci są naiwni, banalni, strasznie niedoświadczeni, nie mają koncepcji, jak stworzyć odpowiednią strategię (po prostu myślą o krótkoterminowych celach) i zazwyczaj są niewiarygodnie głupi” – stwierdził Jonathan Choat, prezes Nexus Communications Group, w wywiadzie dla PRoto.pl
16-01-14
Wczoraj w Warszawskim Centrum Wystawienniczym EXPO XXI poznaliśmy laureatów III edycji Efekton Awards – konkursu efektywności w Internecie oraz IX edycji Webstarfestival – konkursu przeznaczonego dla branży interaktywnej i internetowej. Kto znalazł się na liście zwycięzców?…
16-01-14
Do zespołu Think Kong dołączył Piotr Łokuciejewski, który objął stanowisko Strategy and Development Directora. W zakres jego obowiązków wchodzi budowanie strategii digital oraz wspieranie procesu pozyskiwania nowych klientów…
16-01-14
Pomarański: Owsiak musi liczyć się z tym, że popularność niesie ze sobą także negatywne konsekwencje„Pewna krytyka WOŚP istnieje już od dłuższego czasu. Natomiast po raz pierwszy w takim wymiarze zaistniała ona w przekazie medialnym. Czy to oznacza, że mamy do czynienia ze zorganizowaną, przemyślaną i wcześniej przygotowaną akcją dyskredytującą WOŚP?” – pyta Andrzej Pomarański, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations – Oddział Mazowiecki…
16-01-14
Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego ma nowego managera ds. komunikacji i PR-u. Annę Grzegorzewską zastąpiła, przez ostatnie 5 lat związana z Polską Przedsiębiorczą…
16-01-14
„Media społecznościowe bywają bezwzględne, hejterzy bezlitośni i niejeden »social media ninja« stracił wieczór czy weekend na prostowaniu niezręczności, które pojawiły się w poście, a po chwili zostały wytknięte przez obserwujących. Czy Rzecznik Rządu znajdzie na to czas? Nie wspominając już o wiedzy, świadomości i wyczuciu, o czym pisać, a co przemilczeć – co w przypadku dostępu do informacji wagi państwowej będzie szczególnie ważne” – zauważa Agnieszka Nowak z CommuniCanDo…
16-01-14
W mijającym tygodniu redakcja PRoto.pl znalazła w prasie, internecie i na własnej skrzynce 28 ofert pracy. Agencje zamieściły 22 ogłoszenia. 6 ofert dotyczyło natomiast pracy w instytucjach i firmach. Nie było ogłoszeń od pośredników. Wszystkie ogłoszenia.
16-01-14
Debiut na rynku PR – Corona Civica PR. Storytelling – to agencja założona przez Edytę Janczewską-Zredę, Jerzego Staruchowicza oraz Małgorzatę Szpejewską…
16-01-14
Do agencji OS3, wzmacniając dział client service, dołączyła Aneta Malinowska, która objęła funkcję account managera. Zespół zasilili ponadto: Anna Sośnicka oraz Radosław Stępień…
16-01-14
Tomasz Bagiński wyreżyserował wideo dla BBC promujące nadchodzące Igrzyska Olimpijskie w Soczi. Film szybko zyskał uznanie ekspertów i internautów…
16-01-14
Krytyka dosięgła Jurka Owsiaka z wielu stron. „Owsiak padł ofiarą może nie nagonki, ale czarnego PR. Trudno podać jeden powód takiej sytuacji” – ocenia dr Leszek Gajos, socjolog…
Źródło: Nowiny, Jurek Owsiak padł ofiarą czarnego PR-u, Karolina Jamróg, 15.01.201416-01-14
Strona portalu Fronda.pl na Facebooku po raz kolejny została zablokowana. Tym razem administratorzy stracili możliwość wrzucania postów na 30 dni. Powód? Tekst o Arturze Szpilce, któremu „gender” skojarzył się w rozmowie z portalem Ring Polska z „pedałami”. „Zupełnie nie rozumiem polityki Facebooka” – powiedział redaktor naczelny portalu Tomasz Terlikowski w rozmowie z Gazetą Wyborczą…
Źródło: gazeta.pl, Fronda.pl zablokowana na Facebooku za boksera Szpilkę. Terlikowski: Nie rozumiem tej polityki, gaw, 14.01.201416-01-14
Havas Worldwide Warsaw ma nowego head of social media. Został nim Adrian Serafin, który poprzednio kierował działem social media w agencji SmartPR…
15-01-14
„Nikt mnie nie przekona, że bez obecności na Twitterze nie da się prowadzić skutecznej komunikacji rządu. To mit. Paweł Graś uznał, że Twitter będzie jego komunikacyjnym matecznikiem w internecie. I fajnie. Ale teraz już go nie ma. (…) Jeśli nowa rzeczniczka nie czuje bluesa w social mediach, to niech pod presją i na szybko tam nie wchodzi. Bo to trochę jak z tańczeniem. Wymachiwać kończynami bez rytmu potrafi każdy, a utrzymanie ramy i nauka kroków to nieco dłuższy proces” – komentuje Kamil Newczyński z SocialTalk.pl…
15-01-14