Polscy konsumenci najchętniej polecają produkty kojarzące się z przyjemnością i czasem wolnym oraz dające możliwość zaspokojenia aktualnych potrzeb – wynika z badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanego dla Superbrands 2013/2014.
Jak czytamy, respondenci najchętniej polecają marki z branży ogłoszeniowej, kulturalnej oraz oferujące zakupy przez internet. Najniżej w zestawieniu znalazły się firmy zajmujące się doradztwem finansowym, ubezpieczeniami i inwestycjami: „Wynika to z tego, że ta współpraca jest długofalowa i na pewno jest w większym stopniu narażona na kryzysowe sytuacje, np. błąd w rachunku, chwilowy spadek jakości. Dlatego też konsumenci nie zawsze są do końca zadowoleni z usług takich firm – raz ich satysfakcja jest wyższa raz niższa, dlatego znacznie rzadziej są skłonni do polecania tych usługodawców swoim znajomym” – dodaje Krzysztof Szczerbacz z ARC Rynek i Opinia.
W badaniu wzięło udział 15000 respondentów, którzy oceniali znajomość marek oraz wskazywali, czy poleciliby je innym. Odpowiadali również na pytanie o rolę, jaką w ich życiu odgrywa firma. Łącznie pod ocenę poddanych zostało ponad 2000 marek.(mw)