Poniżej kontynuacja tekstu Jarosława Miszczaka. Aby zapoznać się z pierwszą częścią proszę kliknąć TUTAJ
Co to jest ten SEO PR? Pomocą może być stosowanie się do zasad tzw. SEO PR. Najprościej można je opisać jako działania SEO mające wpływ na PR oraz działania PR, które mają wpływ na SEO. Kiedy mówimy o możliwości wpływania na wyniki wyszukiwania dla fraz związanych z marką, odwołujemy się do pierwszej części tej definicji. Poprzez odpowiednie działania SEO możemy kształtować w korzystny sposób wizerunek firmy czy marki w wyszukiwarce.
Najprostszym sposobem na to, aby pierwsza dziesiątka wyników wyszukiwania wyglądała tak, jak byśmy tego chcieli, jest publikacja wpisów na temat firmy w znaczących serwisach internetowych. Dzięki ich autorytetowi, dla fraz związanych z firmą wpisy te mają szansę pojawić się na wysokich pozycjach. Aby jednak ten efekt uzyskać, należy zwrócić uwagę na kilka kwestii:
- nazwa firmy/marki powinna znajdować się w tytule wpisu
- bardzo ważna jest wysoka jakość tekstu – Google wprost uwielbia unikalne i rozbudowane treści
- warto pozyskać odnośniki do dobrze przygotowanego tekstu. Link z zakładki “Piszą o nas” czy wpisu na firmowym blogu z pewnością pomoże wyszukiwarce uznać wpis za wartościowy
- Promocja tekstu np. w mediach społecznościowych (kanale na facebook.com, g+ czy twitterze) również może wpłynąć pozytywnie na widoczność tekstu w wyszukiwarce
- Regularnie publikowane wpisy; jak wspomniałem wyżej, wyszukiwarka bardzo lubi nowe treści.
Poza publikacjami na zewnętrznych serwisach, dobrym pomysłem jest również prowadzenie bloga firmowego – będzie on miał bardzo duże szanse na zaistnienie na wysokich miejscach w wyszukiwarce obok strony firmowej.
Ważne są również portale społecznościowe. Bardzo często dla fraz będących nazwami firm na pierwszej stronie wyników wyszukiwania pojawiają się ich profile na facebooku, twitterze czy google+.
W przypadku mniejszych firm, te proste zabiegi pozwolą na odpowiednie ukształtowanie pierwszej strony z wynikami wyszukiwania dla fraz związanych z ich nazwą. Będą one jednak niewystarczające w przypadku dużych marek. Duże firmy powinny przygotowywać swoją strategię SEO PR indywidualnie i liczyć się z koniecznością podejmowania większej ilości działań w celu osiągnięcia zadowalających wyników. Korzyści uzyskane dzięki temu powinny jednak w pełni zrekompensować ponoszone wysiłki.
Już 25 kwietnia (piątek)
Szkolenie SEO PR
Warszawa
Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA
Zapisz się na szkolenie
Jarosław Miszczak jest wykładowcą Akademii PRoto – www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia “szyte na miarę” – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne