poniedziałek, 30 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMróz: raz stracone zaufanie jest nie do odzyskania

Mróz: raz stracone zaufanie jest nie do odzyskania

Nadawca, odbiorca, kod, kanał – to elementy składowe jednej z najważniejszych umiejętności ludzkich – komunikacji. Jednak pomimo, iż temat wydaje się dość oczywisty i prosty, to komunikacja ma dwa skrajne oblicza, które odróżnia od siebie słowo klucz – efektywność.

Efektywna komunikacja to wyzwanie, które wymaga przygotowania i analizy. Jeśli naszą ambicją jest skuteczna komunikacja, to musimy odrzucić wszystko, co nas ogranicza i wejść w świat naszego odbiorcy, poznać go i – co ważne –  dostosować się.

W T-Mobile Polska wychodzimy jeszcze dalej i mówimy o partnerstwie. Zarówno wtedy, gdy jest to komunikacja B2C, a szczególnie w przypadku B2B nie można być tylko komunikatorem, trzeba się komunikować. Czasy, kiedy należało tylko zdobyć klienta, mamy dawno za sobą, teraz budujemy zaufanie i długofalowe relacje. Dlatego stawiamy na partnerską współpracę, a nie siłowe forsowanie jedynie słusznych prawd opracowanych za murami firmy. Współpraca, otwartość i szczerość pozwala budować relacje partnerskie, a w długiej perspektywie lepiej rozpoznawać potrzeby drugiej strony i dostosowywać/personalizować przekaz.

Oczywiście każdy projekt wymaga od nas innego podejścia i tak na przykład obecnie pracujemy nad tematem związanym z nowym obszarem działalności naszej firmy, a mianowicie z usługami bankowymi. Poszerzamy naszą grupę docelową, a także kanały komunikacji, co więcej – zmieniamy język komunikatów. Musimy nie tylko poznać odbiorcę, ale również uwzględniać kwestie prawne związane z nową branżą. Jednak podstawa jest stała – opieramy się na wiedzy rynkowej, na znajomości konkurencji i ich oferty, oraz wyszukaniu przewag. Przewag z punktu widzenia klienta, nie sprzedającego, co często jest mylone w komunikacji. W T-Mobile Polska mówimy, że nasi klienci mają lepiej … i właśnie to jest nasz cel – pokazać, co klient zyska, będąc z nami. Komunikat jest zawsze jasny, konkretny, eksponujący przewagi naszej oferty i bez ukrytych gwiazdek. Raz stracone zaufanie jest nie do odzyskania.

Konrad Mróz, Corporate Communication Expert, T-Mobile Polska

Czytaj też:

Budowanie relacji z dziennikarzami to koronkowa robota

Pisanie tekstu PR-owego jest jak pieczenie ciasta

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj