Według World PR Report Edelman był największą na świecie agencją pod względem otrzymanego wynagrodzenia. Fee income tej agencji wyniosło w zeszłym roku 746,7 mln dolarów.
Pozostałe dwa miejsca zajęły również amerykańskie agencje: Weber Shandwick (z łącznym wynagrodzeniem 697,5 mln dolarów) oraz FleishmanHillard (554,2 mln dolarów). Czwarte miejsce zajęło francuskie MSLGroup, z wynikiem 547 mln dolarów.
Jak czytamy w komentarzu do wyników, „dla największych agencji był to rok niewielkich wzrostów”. Jedynie wynagrodzenie agencji Ketchum, Edelman i Weber Shandwick wzrosło o ponad 10 proc. Dodatkowo autor podsumowania zwraca uwagę na słabe wyniki agencji należących do grupy WPP. Suma honorariów agencji Burson-Marsteller i Ogilvy PR nie wzrosła w stosunku do 2012 roku, a w przypadku Hill+Knowlton Strategies spadła o 1 proc.
Dane przedstawione w raporcie zostały oszacowane przez The Holmes Report na podstawie ogólnodostępnych źródeł i wiedzy rynkowej. Ranking polskich agencji PR-owych znajdziecie tutaj. (ks)