Podczas wczorajszego spotkania Zarządu Związku Firm Public Relations jednogłośnie podjęto decyzję o upublicznieniu formalnego protestu dot. przetargu na wybór agencji PR organizowanego przez Kompanię Piwowarską.
Treść postanowienia ZFPR-u:
„Uzasadniając tę decyzję Zarząd ZFPR informuje, że w ostatnim czasie coraz częściej obserwowane są praktyki nieuprawnionego wykorzystywania własności intelektualnej agencji biorących udział w postępowaniach przetargowych. Tym bardziej dziwi fakt wykorzystywania podobnych praktyk i powoływanie się na “standardy rynkowe” przez takich liderów rynku jak Kompania Piwowarska.
Według pozyskanych przez Związek informacji, aż 7 agencji wycofało swój udział z tego przetargu, co stanowi ponad połowę jego uczestników.
Zarząd Związku Firm Public Relations reprezentując interesy agencji członkowskich podjął decyzję o upublicznieniu praktyk zastosowanych przez Kompanię Piwowarską, by na tej kanwie rozpocząć dyskusję branżową, której celem jest uzgodnienie rynkowych reguł fair-play, wyznaczających standard dla przyszłych przetargów na usługi Public Relations.
Jednocześnie Zarząd ZFPR zwraca się również do Kompanii Piwowarskiej o wyjaśnienie zasad dotyczących organizacji tego przetargu oraz celów przyświecających tworzeniu tak nieprzyjaznych zasad przetargowych.
Zarząd ZFPR zdaje sobie sprawę, że zasady organizowania przetargów na usługi public relations są sprawą indywidualną firm je organizujących, tym niemniej w interesie zarówno firm usługodawców, jak również profesjonalnych agencji jest ustanowienie sprawiedliwych zasad rynkowej współpracy, które pozwolą na zabezpieczenie z jednej strony interesów firm poszukujących optymalnego partnera, a z drugiej na ochronę unikalnego potencjału intelektualnego agencji przed jego nieuprawnionym wykorzystaniem”.
Zarząd Związku Firm Public Relations