poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościZnamy już laureatów trzeciej edycji konkursu Pióra Roku

Znamy już laureatów trzeciej edycji konkursu Pióra Roku

Znamy już laureatów trzeciej edycji konkursu Pióra Roku organizowanego przez Stowarzyszenie Content Marketing Polska. To konkurs poświęcony tekstom dziennikarskim tworzonym na potrzeby firm, instytucji i marek. Spośród setki artykułów opublikowanych w różnego rodzaju mediach firmowych wyłoniono zwycięską 15.

Dziennikarstwo firmowe to nie oksymoron. O firmach i markach można pisać ciepło, z klasą i  humorem. Można tworzyć inspirujące historie, które ciekawią nawet osoby niezwiązane bezpośrednio z danym przedsiębiorstwem. Teksty tworzone na potrzeby mediów firmowych mogą wciągać czytelnika dzięki spójnej narracji, grze słów lub… interesującej szacie graficznej. Jak zauważa jurorka Teresa Kruszona („Gazeta Wyborcza”):

„Widać, że redaktorzy myślą o tym, jak zaprezentować ludzi, firmę – mają nowe pomysły, np. wprowadzają elementy komiksu lub wręcz komiks. Jest więcej wykresów, grafik, to znaczy, że autorzy wiedzą, iż wśród odbiorców przybywa oglądaczy, ubywa czytaczy. Takie czasy!”.

Co ważniejsze, korporacje zaczynają dostrzegać swoich pracowników. Coraz więcej publikacji dotyczy nie samej instytucji, ale ludzi, którzy aktywnie ją tworzą.

„To dowód na to, że w polskich firmach powoli uczymy się przede wszystkim tego, że bez ludzi nie byłoby ani misji, ani wizji, ani strategii, bo nie byłoby komu ich realizować, że człowiek jest w całym systemie najważniejszy, nie jest trybikiem w maszynie, ale osobowością z pasjami” – komentuje Kinga Kubiak, dyrektor wydawnicza portalu PRoto.pl i jurorka konkursu.

Oczywiście, nie można spocząć na laurach. Mimo doskonałej jakości zwycięskich prac, autorzy tekstów firmowych wciąż mają nad czym pracować. Jest to przede wszystkim język, w którym wciąż pojawia się przerysowane słownictwo.

„Nie tylko błędy mnie rażą, ale i dobór środków językowych – za dużo elementów „bitewnych”: strategia, walka, pole działania, logistyka, broń. I język korporacji: misja, wizja, destynacja, implementacja” – komentuje Teresa Kruszona.

Także forma publikacji jest czymś, co wymaga uruchomienia zapasów kreatywności, które z pewnością drzemią w piórach dziennikarzy firmowych.

„Wywiady są zbyt często wykorzystywaną formułą. Oczywiście, warto z kimś porozmawiać, ale sylwetki lepiej chyba pokazywać z subiektywnej perspektywy – daje to nam relację nie tylko samego zainteresowanego, ale także tego, co myślą o nim inni. Mam wrażenie, że niektóre wywiady są bardziej przesłuchaniem niż kreatywną rozmową” – dodaje Dominik Kaznowski (blogifirmowe.com)

Jury w składzie Jacek Wasilewski (Uniwersytet Warszawski), Kinga Kubiak (Proto.pl), Teresa Kruszona („Gazeta Wyborcza”) oraz Dominik Kaznowski (blogifirmowe.com) przyznało nagrody w 6 kategoriach:

 

1. Publikacja dla pracowników – Człowiek

Nagroda główna – ex aequo:

dla artykułu „Historie opowiadane zdjęciami” autorstwa Marty Czarnik-Starypan, który ukazał się w magazynie „Biromaniak” firmy Grupa Żywiec

dla artykułu „60 sekund w żywiole” autorstwa Urszuli Sawickiej, który ukazał się w magazynie „GO!” firmy Getin Noble Bank

 

2. Publikacja dla pracowników – Wydarzenie

Nagroda główna dla artykułu „Święto o złocistej barwie” autorstwa Marty Czarnik-Starypan, który ukazał się w magazynie „Biromaniak” firmy Grupa Żywiec

Wyróżnienie dla artykułu „Kiedy pacjent ma roszczenia” autorstwa Anny Szustak oraz Lidii Skrzynieckiej, który ukazał się w magazynie „Richter Life” firmy Gedeon Richter

 

3. Publikacja dla pracowników – Firma

Nagroda główna dla artykułu „Przygody w PepsiCo Town” autorstwa Eweliny Jamki, który ukazał się w magazynie „Power of One” firmy PepsiCo

Wyróżnienie dla artykułu „Kobiece oblicze Henkla” autorstwa Magdy Kozińskiej, który ukazał się w magazynie Henkel Life firmy Henkel

 

4. Publikacja dla klientów – Firma

Nagroda główna – ex aequo:

dla artykułu „Picasso prosto z pola”  autorstwa Zdzisławy Górskiej-Nieć, który ukazał się w magazynie „Agros Magazyn” firmy Agros Wrońscy

dla artykułu „Siła Marzeń” autorstwa Zdzisławy Górskiej-Nieć, który ukazał się w magazynie Agros Magazyn firmy Agros Wrońscy

 

5. Publikacja dla klientów – Marka

Nagroda główna dla artykułu „Riposta do AdBustera” autorstwa Łukasza Ludkowskiego

Wyróżnienie dla artykułu „Anatomia siewu” autorstwa Zdzisławy Górskiej-Nieć, który ukazał się w magazynie „Agros Magazyn” firmy Agros Wrońscy

 

6. Wpis Roku

Nagroda główna – ex aequo:

dla tekstu „Drugie życie opakowań PAT&RUB” autorstwa Marty Ziubińskiej, który ukazał się na blogu NaturalnyBlog.pl firmy PAT&RUB

dla tekstu „Jak optycznie powiększyć wnętrze za pomocą fototapet?” autorstwa Magdaleny Zięby, który ukazał się na blogu Pixers.pl firmy PIXERS dla tekstu „Salvadore Dali – biżuteria”, który ukazał się na blogu Rosenthalblog.pl firmy Rosenthal Polska

 

Wyróżnienia:

dla tekstu „TOP 11 gorących trendów na 2014” autorstwa Magdaleny Zięby, który ukazał się na blogu Pixers.pl firmy PIXERS

dla tekstu „Polak potrafi! Dom pod Krakowem” autorstwa Agnieszki Wereszczyńskiej, który ukazał się na blogu blog.awx2.pl firmy AWX2

3 grudnia w Warszawie na Akademii Leona Koźmińskiego przyznano również nagrody w 6 edycji konkursu BLOG FIRMOWY ROKU 2014. Udział w konkursie wzięło 145 blogów firmowych. Rywalizacja odbywała się w trzech kategoriach, odpowiadających doświadczeniu blogujących firm. Tytuł bloga firmowego roku 2014 przypadł następującym blogom:

w kategorii BLOG MŁODY:

  • 1 miejsce – radoscodkrywania.tchibo.pl
  • 2 miejsce – 5pillows.com/pl/blog
  • 3 miejsce – naturalnyblog.pl

w kategorii BLOG DOJRZAŁY:

  • 1 miejsce – xl-ka.blogspot.com
  • 2 miejsce – xperia.nadotyk.pl
  • 3 miejsce – blog.koneser.eu

w kategorii BLOG PROFESJONALNY:

  • 1 miejsce – blogplay.pl
  • 2 miejsce – blog.orange.pl
  • 3 miejsce – kreciola.tv/channel/blog

 

Od kilku lat równolegle z konkursem realizowane są badania polskiej blogosfery firmowej. Według deklaracji firm głównym powodem założenia bloga jest budowanie pozycji eksperta – wskazuje tak 23% badanych przedsiębiorstw, a kolejne 22% deklaruje, że blog pozwala im edukować klientów i im pomagać. Blogi mogą realizować wiele celów, jednak najczęściej pomagają firmie w zwiększaniu wiarygodności oraz budowaniu relacji z klientami i partnerami biznesowymi. Co ciekawe, aż 90% firm odpowiada na komentarze użytkowników przed upływem 24 h, a ponad 1/3 odpowiada w ciągu godziny. Na 70% blogów firmowych przynajmniej raz pojawił się negatywny komentarz, jednak tylko na 4% z nich pojawiają się one regularnie.

Konkurs Pióra Roku organizowany jest od 2012 roku. Jego celem jest promowanie i podkreślanie wartości dziennikarstwa firmowego poprzez wyróżnienie najlepszych artykułów publikowanych w mediach customowych. W tegorocznej edycji partnerem konkursu został Plebiscyt Blog Firmowy Roku. Współpraca zaowocowała utworzeniem kategorii Wpis Roku, oceniającej najlepsze posty publikowane na blogach firmowych. Dzięki temu zyskaliśmy pewność, że kategorie konkursowe obejmują szerokie spektrum mediów publikujących na rzecz marek, przedsiębiorstw i instytucji. W skład jury wchodzą osoby specjalizujące się zarówno w komunikacji firmowej, działalności PR oraz eksperci języka polskiego. Dzięki temu prace konkursowe oceniane są kompleksowo.

Konkurs BLOG FIRMOWY ROKU organizowany jest od 2008 roku. Dotychczas przez projekt blogifirmowe.com przewinęło się ponad 1000 firm wykorzystujących blogi w komunikacji. Celem projektu jest popularyzacja wartościowego wykorzystania mediów społecznościowych w strategii komunikacyjnej polskich przedsiębiorstw. Konkursowi towarzyszy konferencja, podczas której prezentowane są wyniki badań polskiej blogosfery firmowej. Od 2014 roku międzynarodowym partnerem konkursu jest International Content Marketing Forum.

Organizatorem konkursu Pióra Roku jest Stowarzyszenie Content Marketing Polska zrzeszające firmy i agencje wykorzystujące w swojej strategii narzędzia content marketing. Celem Stowarzyszenia jest edukowanie i kształtowanie wysokich norm w działalności marketingowej i wydawniczej. SCMP to platforma wymiany doświadczeń pomiędzy przedstawicielami wydawców prasy firmowej, mass mediów, twórców z branży wydawniczej, marketingowej i klientów.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj