Sposób funkcjonowania rynku medialnego charakteryzuje się między innymi szybkim tempem aktualizacji przekazywanych informacji, a współczesna komunikacja wymaga jeszcze szybszej reakcji. Taki model działania wspiera aktualizacja danych na Platformie Instytutu Monitorowania Mediów w czasie rzeczywistym – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Niezależnie od zakresu monitoringu, wszystkie publikacje umieszczane są na Platformie IMM najszybciej, jak to możliwe. Funkcja ta jest przydatna między innymi dla marketerów, którzy mogą skorzystać z monitoringu mediów, by niemal natychmiast dotrzeć do potencjalnego klienta, np. na forum czy blogu, na którym użytkownik wyraża swoją opinię lub potrzebę znalezienia danego produktu czy usługi. Jak wynika z ostatniej analizy IMM na temat poszukiwania pomysłu na świąteczny prezent przez internautów, aż 70,7 proc. wpisów na ten temat pochodziło z forów internetowych, a 29,3 proc. z blogów. Do głównej trójki mediów społecznościowych, które najczęściej wybierali internauci debatujący ogólnie o prezentach, trafiły kolejno: Facebook, Twitter i Google Plus. Tego typu wiedza na temat każdej dowolnej dziedziny, w której ważne jest odpowiednie lokalizowanie grupy docelowej, może zostać włączona do budowania strategii kontaktu z potencjalnymi klientami w każdej firmie.