Wszystkie polskie województwa wydały łącznie na działania promocyjne ok. 65 mln złotych. Największymi budżetami w zeszłym roku dysponowały Podkarpacie i Kujawsko-Pomorskie, a najmniej na ten cel przeznaczyło Mazowsze – wynika z raportu przygotowanego przez portal MarketingMiejsca.com.pl.
Kujawy i Pomorze było tym regionem, które na te działania przeznaczyło najwięcej. Z budżetem 14 mln złotych skupiło się na promocji województwa w liniach lotniczych. Jak zaznaczają autorzy raportu, najistotniejszym elementem promocji były jednak audycje dotyczące wykorzystania funduszy unijnych i poświęcone temu, jak fundusze zmieniły Kujawsko-Pomorskie. Dużą rolę odgrywała też promocja walorów uzdrowiskowych województwa.
Także województwo podkarpackie – z budżetem 12,6 mln – do celów promocyjnych wykorzystało dwóch przewoźników lotniczych.
Dolny Śląsk postawił na promocję podczas lokalnych wydarzeń, jak i w radiu i telewizji i internecie. Region reklamowano m.in. w 30 sekundowych spotach telewizyjnych w stacjach Discovery Channel i National Geographic i w ramach serwisu Player.pl. Na te działania przeznaczono 2 mln złotych.
Województwo małopolskie (budżet 6,2 mln zł) promowało się głównie dzięki lokalnym projektom, takim jak: 10. Małopolski Festiwal Smaku, Forum Ekonomiczne w Krynicy, „Małopolska. I wszystko gra!” czy „Małopolska Nasz Region, Nasza Szansa”.
Najmniej na działania promocyjne przeznaczyło Mazowsze, bo jedynie 366 tys. zł. Działania, które wymienia MarketingMiejsca.com.pl to Kongres Promocji, Nagroda Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Dożynki.
Autorzy zestawienia informują też o budżetach promocyjnych pozostałych województw: lubelskiego(1,8 mln zł), lubuskiego (2,3 mln zł), łódzkiego (ok. 6,1 mln zł), opolskiego (ok. 3, 13 mln zł), podlaskiego ( 2,1 mln zł), pomorskiego (931,5 tys. zł.), świętokrzyskiego (ok. 1,3 mln zł), warmińsko-mazurskiego (2,3 mln zł), wielkopolskiego (1,2 mln zł) i zachodniopomorskiego (2, 3 mln zł). (mw)
Sprawdź kurs internetowy Akademii PRoto: Marketing miejsc