IKEA ogłasza przetarg na obsługę public relations w zakresie komunikacji korporacyjnej, produktowej oraz public affairs. Firma, uzależniając swoją decyzję od oceny ofert, planuje wybrać jedną, dwie lub trzy agencje.
Oprócz standardowej procedury przetargowej IKEA wprowadza także otwarty przegląd agencji, do którego zaprasza wszystkie firmy PR.
Do pierwszego etapu IKEA zaprosiła wybrane przez siebie agencje. Inne firmy zainteresowane współpracą również mogą zaprezentować się przesyłając krótki film, prezentację, wypowiedź lub przyjmując inną elektroniczną formę wypowiedzi. Na zapoznanie się z każdą aplikacją IKEA przeznaczy 3 minuty. Zgłoszenia należy przesłać 15 kwietnia w godzinach 10:00-12:00 na adres PRPL@ikea.com. Spośród nadesłanych propozycji, IKEA wybierze trzy agencje, które zostaną poproszone o wypełnienie kwestionariusza o firmie.
Do dalszego etapu zostaną zaproszone maksymalnie cztery agencje.
Prezentacje przetargowe są zaplanowane na przełom maja i czerwca. Zakończenie przetargu i wyłonienie agencji ma nastąpić w czerwcu. Firma zaznacza, że w zależności od oceny ofert oraz kompetencji firm biorących udział w postępowaniu, do obsługi full service wybierze jedną, dwie lub trzy agencje. (mw)