Lay’s, Gatorade i Pepsi, marki należące do PepsiCo, będą oficjalnymi markami Ligi Mistrzów UEFA. Producent żywności i napojów ogłosił, że zostaje sponsorem rozgrywek.
Umowa sponsorska PepsiCo z Ligą Mistrzów UEFA oficjalnie wchodzi w życie 1 lipca, czyli przed rozpoczęciem sezonu 2015/16. Kontrakt obejmuje także marki Doritos, Lipton i 7UP.
„Liga Mistrzów UEFA należy bez wątpienia do najbardziej prestiżowych rozgrywek piłkarskich na świecie. Ponad miliardowa widownia śledząca mecze w każdym sezonie sprawia, że nasza współpraca daje obu stronom bezprecedensowe możliwości” – skomentował Ramon Laguarta, prezes PepsiCo na Europę.
Mecz finałowy Ligi Mistrzów UEFA 6 czerwca 2015 transmitowały telewizje w ponad 200 krajach, a oglądało go około 400 milionów widzów. Przewidywana średnia oglądalność transmitowanych na żywo meczów wynosi 180 milionów widzów. Sezon rozgrywek od fazy play-off do meczu finałowego trwa 17 tygodni. W tym czasie rozgrywanych jest łącznie 145 meczów. Liga Mistrzów to w sezonie ponad 110 tys. godzin emisji TV, która przyciąga łącznie 1,1 miliarda unikalnych widzów transmisji na żywo na całym świecie. (mb)