„Pisz jak do czterolatka!”- taka kartka wisiała w jednej z ogólnopolskich redakcji, z którą miałem przyjemność współpracować. Ten dziennikarski manifest powiesił doświadczony „prasowiec” starej daty, który na pracy w mediach zjadł zęby. Podobna treść powinna znaleźć się na honorowym miejscu w każdym biurze prasowym i każdej agencji PR.
Oczywiście nie oznacza to, że materiały PR-owców powinny przypominać książeczki dla dzieci. Chodzi jednak o podstawowy mechanizm, którym posługują się media. Przyjrzyjmy się jak wyglądają materiały dziennikarskie – jaką mają długość, jak długie są akapity, jak długie są zdania, jaką konstrukcję mają tytuły, wreszcie jakie słowa padają. Po co?
Sposób przedstawiania materiałów przez media to informacja zwrotna o tym, jak powinna wyglądać nasza komunikacja. W praktyce to jest właśnie mityczne „lekkie pióro”, którego wymaga każdy szef. Jednocześnie na wszystkich warsztatach i we wszystkich poradnikach, jak mantra pojawi się porada: pisz/mów zwięźle i ciekawie. Co to jednak oznacza? Dowiesz się właśnie z od swoich dziennikarzy. Chcesz wiedzieć czy piszesz dobre informacje prasowe? Porównaj je z tekstami w swoich kluczowych mediach. Chcesz wiedzieć czy twoje wypowiedzi będę cytowane? Sprawdź, o co pytają dziennikarze w swoich materiałach. Chcesz wiedzieć czy twój tytuł przyciąga uwagę? Zobacz jak piszą to przedstawiciele mediów.
Bartosz Sawicki
Jak pisać ciekawie i mówić ciekawie? Co to znaczy zwięźle i ciekawie i czym jest lekkie pióro?
Już w ten czwartek, 25 czerwca w Warszawie, zapraszamy na szkolenie otwarte: Media relations – współpraca z dziennikarzami. Szczególnie polecamy 😉 Sprawdź koniecznie program klikając TUTAJ