Tak samo jak w zeszłym roku agencja Pawła Trochimiuka znalazła się na czele zestawiania ZFPR, zarówno w kategorii fee income, jak i przychodów.
Łączne przychody netto ze sprzedaży usług 18 agencji uwzględnionych w rankingu wyniosły 193,2 mln zł. Daje to średnio 10,73 mln w przeliczeniu na agencję. W rankingu według fee income znalazło się 20 agencji, łączna kwota ich honorariów to 103,3 mln zł (w przeliczeniu na agencję daje to 5,16 mln zł). Na potrzeby rankingu jego audytor, Grupa Strategia, zdefiniował fee income jako różnicę między przychodem netto agencji ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów.
W zestawieniu agencji według przychodów liderem, tak samo jak rok temu, została agencja Partner of Promotion. Osiągnęła ona przychody w wysokości 37,3 mln zł, z czego jej honoraria stanowiły 51,2 proc. tej kwoty (19,1 mln zł). Pod względem przychodów drugie miejsce zajęła agencja Walk, z przychodami w wysokości 22,1 mln zł i fee income w wysokości 6,5 mln zł, stanowiącym 29 proc. przychodów. Na trzecim miejscu uplasowało się MSLGROUP, z przychodami wynoszącymi 17,4 mln zł. Honoraria stanowiły 71,2 proc. tej kwoty (12,4 mln zł).
Łącznie z 38 agencji członkowskich ZFPR w rankingu pojawiły się 22. (ks)
Rozmowa z Norbertem Ofmańskim o rankingu
ranking agencji według fee income
ranking agencji według przychodów netto ze sprzedaży usług