Badanie interakcji w mediach społecznościowych to jedna z nowości w ami, aplikacji do monitoringu internetu i mediów społecznościowych wprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów.
Monitoring ami daje dostęp do polskojęzycznej zawartości serwisów social media, w tym m.in. Facebooka, Twittera, YouTube’a czy Instagrama. “Każda publikacja z największych portali społecznościowych jest badana pod kątem interakcji, jakie podjęli z nią ich użytkownicy” – tłumaczy w rozmowie z PRoto Łukasz Jadaś, ekspert ds. badań internetu i social mediów w IMM. Chodzi o polubienia, komentarze i udostępnienia wpisów zamieszczonych np. na Facebooku lub Twitterze. Każda ze wzmianek monitorowana jest pod tym kątem jeszcze przez 36 godzin od chwili jej publikacji.
Aktualizacja wyników monitoringu w ami odbywa się w czasie rzeczywistym, a w monitoringu nie obowiązują limity słów kluczowych i wyników – wynika z informacji na stronie internetowej IMM. Do końca października monitoring ami jest dostępny 20% taniej. Szczegóły na stronie aplikacji.