Znamy zwycięzców drugiej edycji konkursu EB Kreator, którego celem jest promocja osiągnięć i dobrych praktyk w dziedzinie employer brandingu. W tym roku do konkursu zgłosiło się ponad pięćdziesiąt firm. Jury nagrodziło pięć z nich i przyznało jedno wyróżnienie.
W kategorii „Kampania EB roku” nagrodzono projekt Grupy PZU – #najlepszastrona. Kampanię doceniono za promowanie pracodawcy z przymrużeniem oka i dystansem do korporacji oraz wykorzystanie serwisów społecznościowych i współpracę z blogerami.
Nagrodę za najlepszą firmową stronę poświęconą karierze zdobyła firma Clearcode. Jury doceniło, że strona zapewnia kandydatom kompletne informacje na temat pracodawcy w dopracowanej wizualnie formie, również w wersji mobilnej.
Zwycięzcą w kategorii „Ogłoszenie rekrutacyjne” została firma STX Next. Wyróżniono ją za ogłoszenie skierowane do uczestników konferencji dla Python Developerów. Doceniono zarówno jego skuteczność, jak i zachęcającą do zabawy ulotkę-origami, z której można złożyć papierowego pytona w kolorystyce charakterystycznej dla CI firmy.
Za najlepszą kampanię w mediach społecznosciowych uznano natomiast działania rekrutacyjne agencji Fenomem, która poszukiwała kandydatów do działu kreatywnego za pomocą Snapchata. Kampania zaangażowała ponad 100 osób, a w jej wyniku agencja wzbogaciła się o pracowników i nowych „obserwujących” w aplikacji.
W kategorii „Akcja rekrutacyjna” wygrała IKEA. Firmę nagrodzono za zorganizowanie akcji rekrutacyjnej pod hasłem „Make a chair and take a seat” do nowego sklepu sieci w Bydgoszczy. Bezpośredno w jej wyniku firma zatrudniła 10 osób. Popularność akcji w mediach zapewniła także dodatkowe 8 tys. zgłoszeń na różne stanowiska do tego sklepu.
Specjalne wyróżnienie Jury przyznało firmie Merix Studio za konsekwentne, spójne, kreatywne i niskokosztowe podejście do działań wizerunkowo-rekrutacyjnych oraz za pokazanie, jak działania z obszaru employer branding mogą wspierać cele marketingowe.
PRoto.pl było patronem medialnym konkursu