Izmałkowa Consulting przeprowadziła badanie, którego celem było sprawdzenie, co stoi za powodzeniem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz wskazanie potrzeb, obaw i nadziei Polaków, które realizuje ta akcja. Prezentujemy szczegóły raportu „360° sukcesu WOŚP”…
Badanie przeprowadzono w całości przy wykorzystaniu metody etnograficznej – deklaracje zostały skonfrontowane z rzeczywistymi zachowaniami – oraz w oparciu o metodologię 360˚ analizującą zjawisko z różnych perspektyw. Zastosowano miks technik badawczych: analiza materiałów zastanych, obserwacje, indywidualne i grupowe rozmowy z uczestnikami i ekspertami.
„W czasie ostatniego projektu dla marki Rossmann, w sposób mocno zauważalny, powracała tematyka związana z WOŚP. Zainspirowało nas to do wyjścia poza powierzchowne wyjaśnienia i rzeczywistego zgłębienia czynników, które decydują o tym, dlaczego to właśnie inicjatywa Jerzego Owsiaka jest najpopularniejszą akcją społeczną w Polsce. Stąd analiza czynników społeczno-kulturowych sukcesu WOŚP” – informuje Klaudyna Kamińska, Dyrektor Działu Badań w Izmałkowa Consulting.
Poniżej wybrane grafiki z raportu ilustrujące zagadnienie.
Infografiki: Raport Izmałkowa Consulting
W marcu odbędzie się konferencja WOŚP, w trakcie której zostanie podsumowana tegoroczna edycja. (red)