Wojna z rakiem – tak brzmi hasło kampanii społecznej przygotowanej dla Fundacji Onkologicznej Osób Młodych Alivia przez agencję Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions oraz Platige Image.
W kampanii pieniądze przedstawiane są jako amunicja, której potrzebują chorzy, by przeżyć. Zaś wojna z rakiem to walka o życie – swoje lub bliskich. Pacjent onkologiczny potrzebuje pieniędzy, by móc korzystać z nowych terapii czy mieć dostęp do innowacyjnych, nierefundowanych przez NFZ leków.
Spot zrealizowany w ramach kampanii przedstawia kobietę, która walczy, ponieważ otrzymała wsparcie z zewnątrz. Stylizacja na grę komputerową tworzy symboliczny świat wnętrza organizmu, w którym intruzem jest rak. Jak podkreśla reźyser Karol Kołodziński z Platige Image, „film nawiązuje do stylistyki science fiction i dynamicznych sekwencji kina akcji”. I dodaje: „najważniejsze było dla nas opowiedzenie o sile i determinacji ludzi, którzy na co dzień walczą z rakiem”.
Odbiorcy spot mogą oglądać od 8 lutego na YouTubie. Później ma pojawić się również w kinach, telewizjii i największych portalach internetowych. Kampania zakłada również wersję radiową spotu.
[[{“fid”:”15932″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
„W sposobie komunikacji Alivii wyjątkowe jest to, że nigdy nie pokazuje pacjentów z perspektywy ofiar. Ta kampania ma na celu przekonać widza, że z nierównej walki z rakiem chory ma szansę wyjść zwycięsko, jeśli tylko nie zabraknie mu symbolicznej amunicji – pieniędzy, które może zamieniać na leki i innowacyjne terapie” – mówi team kreatywny Saatchi & Saatchi Interactive Solutions na czele z Martą Frączek i Aleksandrą Zalewską.
Kampania ma zachęcić do przekazania 1% podatku dla Fundacji Alivia. Wszystkie osoby zaangażowane w kampanię działały pro-bono. (ak)