Na Instagramie trwa kampania przeciwko cyberprzemocy. Marka kosmetyczna Tarte Cosmetics oraz fundacja walcząca z nękaniem i zastraszaniem ludzi ByStander Revolution rozpoczęły akcję w mediach społecznościowych, mającą zwrócić uwagę na problem dręczenia w sieci – podaje aplus.com.
Jak czytamy, aby wziąć udział w kampanii, wystarczy opublikować na Instagramie selfie, na którym znajduje się dłoń z odciśniętymi na niej ustami pomalowanymi szminką. Zdjęcie powinno być oznakowane hashtagiem #kissandmakeup, a także @tartecosmetics oraz @bystanderrevolution. Opis ma stanowić również komplement dla otagowanej osoby. Kilka najlepszych, według Tarte, tweetów, marka udostępni dla swoich 3 milionów fanów – informuje źródło.
„Cyberprzemoc jest zbyt powszechna w social mediach. 88 proc. nastolatków to codzienni świadkowie tego zjawiska. Chcemy korzystać z naszych platform społecznych, żeby zachęcić naszych fanów do rozpowszechniania bardziej pozytywnego, niż oceniającego sposobu oceniania czyjegoś wyglądu” – mówi założycielka i CEO Tarte Cosmetics Maureen Kelly.
Zdjęcia: http://aplus.com/a/lipstick-instagram-cyberbulling-kissandmakeup?c=8338&utm_campaign=i102&utm_source=a92945
Dokładna liczba przypadków przemocy w internecie nie jest znana. Eksperci natomiast są zgodni – zjawisko jest powszechne, a jego skala cały czas rośnie. Należy zatem się nim zająć – czytamy.
„Internet będzie o wiele piękniejszym miejscem, jeśli wpłyniemy na ludzi, by używali bardziej uprzejmych słów i prostych komplementów” – dodaje. (ak)