piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualności„Kobiety za Kółkiem”: Ada Fijał w akcji Ubera i Dojrzewalni Róż

„Kobiety za Kółkiem”: Ada Fijał w akcji Ubera i Dojrzewalni Róż

Uber i organizacja Dojrzewalnia Róż ruszają z kampanią „Kobiety za Kółkiem”. Akcja ma rozpocząć debatę publiczną na temat kobiet i prowadzenia auta. Zaproszono do niej m.in. aktorkę Adę Fijał oraz partnerkę Ubera – Anetę Obojską.

Jak informują organizatorzy kampanii, według statystyk Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców prawo jazdy posiada 20 milionów Polaków, z czego 44 proc. to kobiety. Według policyjnych statystyk kobiety powodują jedynie 21 proc. wypadków. Kobietom także, częściej niż mężczyznom, jazda samochodem daje poczucie niezależności – zaznaczają organizatorzy.

„W Polsce jest 9 milionów kobiet kierowców, a 66 proc. z nich prowadzi samochód codziennie. Chcemy pokazać, że kobiety mogą się rozwijać w tej dziedzinie, a prowadzenie samochodu może być dla nich dodatkowym źródłem dochodów i drogą do niezależności” – uważa Ewa Tyralik z Dojrzewalni Róż.

Przykładem tego, że jazda samochodem może być dla kobiety źródłem niezależności finansowej jest Aneta Obojska, która na co dzień jest kierowcą Ubera.

W akcję Dojrzewalni Róż i Ubera zaangażowała się także aktorka Ada Fijał, dla której jazda samochodem jest istotną częścią życia zawodowego i prywatnego. „Chcę uświadomić kobietom, że »baba za kierownicą« to tylko przykry stereotyp. Kobiety radzą sobie za kółkiem równie dobrze jak mężczyźni. Nie ma żadnych obiektywnych powodów, dla których kobiety miałyby być gorszymi kierowcami!” – podkreśla aktorka.

 

(mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj