Goździki, rajstopy i czekoladki? Nie, teraz z Dniem Kobiet kojarzy się bardziej manifa, równouprawnienie i rozwój zawodowy. Portale internetowe i social media w 2015 roku aż 6,5 tys. razy użyły frazy „kobieta sukcesu”, podczas, gdy w kontekście płci męskiej słowo „sukces” pojawiło się aż 20 razy mniej – zgodnie z danymi IMM. Nie powiemy, że kobiety osiągnęły dwudziestokrotnie większy sukces niż mężczyźni, nie stwierdzimy też na tej podstawie, żeńskiej przewagi nad męską. Jednak z pewnością możemy powiedzieć, że temat biznesowej pozycji Polek cieszył się dużym zainteresowaniem mediów internetowych, a zatem nadal pozostaje w nim wiele do powiedzenia…
Droga do sukcesu
„Giełda jest kobietą”, „Wybór to wolność”, „Kobiety na stanowiska” – to tylko niektóre z angażujących nagłówków internetowych artykułów stworzonych na temat działalności organizacji Sukces Pisany Szminką założonej przez Olgę Kozierowską. Społeczność skupiająca kobiety powstała z zamiarem wydobycia na światło dzienne w przestrzeni publicznej, biznesowych dokonań kobiet, które zakładają własne firmy, kierują instytucjami, czy zarządzają międzynarodowymi projektami. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w ciągu niecałego roku działalności portalu od maja 2015 do lutego 2016 założony cel został osiągnięty na szeroką skalę. Na temat Sukcesu Pisanego Szminką we wspomnianym okresie pojawiło się ponad 2 tys. wzmianek we wszystkich mediach, a częstotliwość ich występowania rosła z miesiąca na miesiąc.
Publikacje dotyczące platformy dla pań miały szansę zostać przeczytane przez 4,5 mln osób, a łączna wartość ich ekwiwalentu reklamowego wyniosła 3 mln zł AVE, m.in. dzięki publikacjom w „Elle”, „Cosmopolitan”, czy „Newsweek’u”.
Biznes bez kobiet?
Takiego scenariusza nie możemy sobie we współczesnym świecie wyobrazić, a już z pewnością nie dopuści do tego Sukces Pisany Szminką, który jest pierwszą organizacją w Polsce, w tak szerokim zakresie wspierającą i promującą działania zawodowe kobiet. Nagłaśnia ich dokonania, innowacyjne pomysły i sukcesy. Udowadnia, że kobiecość jest w świecie biznesu atutem, a przedsiębiorczość kobiet jest kluczowym elementem w budowaniu silnej i stabilnej gospodarki.
„Dyskutujemy dużo na temat przywództwa kobiet, przywództwa mężczyzn, a tak naprawdę najwięcej wartości niesie różnorodność. – mówi Olga Kozierowska z Sukcesu Pisanego Szminką – Tylko społeczeństwa, organizacje stawiające na ten obszar mają szansę najszybciej się rozwijać, wykorzystać talenty i zbudować unikalne przewagi konkurencyjne. W „Diversity” jest siła.”
Co na to adresatki tych komunikatów? Uczestniczą licznie w prowadzonych przez Olgę Kozierowską spotkaniach Power Show, są nagradzane za swoje dokonania w konkursie Bizneswoman Roku i wypowiadają się w mediach społecznościowych:
„Życie zaczyna się po 70. – Sukces Pisany Szminką. Inspiracja na całe życie!” – pisze o działaniach organizacji i postaci DJ Wiki jedna z Twitterowiczek.
A użytkownicy Facebooka ku inspiracji przywołują motto portalu: „Z takim przesłaniem na dziś zabieramy się do pracy 🙂 Sukces Pisany Szminką. Wszystko zaczyna się w głowie, więc zmień myślenie na bardziej pozytywne, bo możesz więcej niż myślisz, że możesz! 🙂 Na pewno pomogą Ci w tym wizualizacje własnego sukcesu.”
Portal historia.org.pl także przygotował coś na zachętę dla Pań i na utarcie nosa Panom:
Z okazji Dnia Kobiet, o którym wspominano w mediach aż 7 tys. razy w ciągu lutego 2016 roku, życzymy wszystkim Paniom wielu sukcesów!
Autor badania: Monika Tomsia, PR Manager, IMM