#NieZabieram – to nazwa wspólnej akcji portalu Dawca.pl i Projektu PR, która ruszyła 21 marca. W jej ramach przygotowano spot wideo.
[[{“fid”:”17260″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
W prasie, radiu oraz internecie pojawiły się również materiały promujące ideę transplantacji i świadomego dawstwa narządów w ramach działalności kampanii społecznej Dawca.pl.
„Przed dawstwem powstrzymują nas m.in. wątpliwości związane z brakiem wiedzy dot. transplantacji i towarzyszące temu mity. Dlatego na start akcji nieprzypadkowo wybraliśmy czas Wielkanocy. Warto przy świątecznym stole rozmawiać również o dobrowolnych, personalnych decyzjach dotyczących dawstwa narządów po śmierci i decyzji #niezabieram” – mówi Paweł Klikowicz, koordynator akcji. Dodaje również, że w ubiegłym roku ponad 3000 osób czekało na przeszczep, a jedynie połowa z nich otrzymała narząd.
Nowa akcja stanowi następstwo innej – #OddajSerce, również promującej transplantację.
Kampania społeczna „Dawca.pl” jest projektem prowadzonym przez grupę studentów z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego oraz innych gdańskich uczelni. Jej celem jest uświadamianie polskiego społeczeństwa, podnoszenie poziomu wiedzy na temat procedur przeszczepiania tkanek, komórek i narządów oraz zwiększanie społecznej akceptacji dla tej metody leczenia oraz dobrowolnego dawstwa narządów.
Od 2010 roku Agencja Projekt PR wpiera kampanię Dawca.pl. (ak)