Jakie będą media przyszłości? Jakie wyzwania stoją przed wydawcami, nadawcami oraz dystrybutorami? Między innymi tym zagadnieniom poświęcona była konferencja Digital University. „Future of New Media”.
„Data is beautiful” – tak w skrócie można podsumować wystąpienie Beaty Biel, Media Training Specialist with Google News Lab (CEE). Prelegentka mówiła o przyszłości form dziennikarstwa i innowacyjnych narzędziach dla mediów na rynku globalnym.
Według prelegentki, redakcje w coraz większym stopniu będą się opierać na dziennikarstwie danych. Powinny mieć przy tym na względzie interaktywność, ponadpodręcznikową współpracę, innowacyjność, a także storytelling (jako punkt wspólny także dla marketingowców). Dobrze pokazuje to przykład opisania kryzysu Panama Papers – gdzie dziennikarze śledczy o historii mówili, wykorzystując zarówno blogi, infografiki i wideo.
[[{“fid”:”18009″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
Dla odbiorców treści istotną rolę w relacjonowaniu wydarzeń będzie także odgrywać imersyjność (czyli wrażenie współuczestniczenia w historii). Dlatego coraz większym zainteresowaniem będzie cieszyło się Video360. Z tej techniki korzystano zresztą przy okazji reportażu o uchodźcach pod tytułem The Migrant Files z kryzysu migracyjnego i dotarciu uchodźców; The Migrant Files – http://www.themigrantsfiles.com/
Biel podała także inne projekty, w których wykorzystano dziennikarstwo danych:
– The Fallen – http://www.fallen.io/ww2/
– How many air strikes are taking place in Syria? [BBC Radio] – http://www.bbc.co.uk/programmes/p038x8xb
– Two Billion Miles [Channel 4] – http://twobillionmiles.com/
– Migrant Crisis [Sky News], wideo 360 – https://www.youtube.com/watch?v=74d8-VkG-bo
– So leben Fluechtlinge in Berlin [Berliner Morgenpost] – http://interaktiv.morgenpost.de/so-leben-fluechtlinge-in-b…/
Warty odnotowania jest także panel dyskusyjny, w którym wzięli udział: Anna Podkowińska, Digital Chief Officer Burda International, Beata Biel, Media Training Specialist with Google News Lab, Sebastian Szmigielski, Client Partner CEE Facebook, Michał Rutkowski, Zastępca Dyrektora Zarządzającego Grupy naTemat.
Eksperci wspólnie rozmawiali między innymi o tym, jakimi konsumentami treści są millenialsi. Wedlug Biel to grupa, o której wciąż mało wiemy, choć jest często badana. Potwierdza to Sebastian Szmigielski – Client Partner Facebooka. Zauważa bowiem, że millenialsi co pięć lat są innym pokoleniem. Wszystko do czego mają dostęp, musi być lepsze niż to co kiedykolwiek było wyprodukowane. Istotną rolę będą także odgrywać personalizacja treści i wartościowy conent. Za ten ludzie będą w stanie płacić – stwierdza przy tym Anna Podkowińska, Digital Chief Officer Burda International.
(mw)