Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu zunifikowało logotypy swoich inicjatyw poprzez wykorzystanie wspólnego systemu graficznego. Zmiany mają na celu wzmocnienie marki Forum Odpowiedzialnego Biznesu i ułatwienie rozpoznawania programów, inicjatyw, projektów Forum oraz ich większe utożsamienie z organizacją.
Unifikacja logotypów inicjatyw FOB bazuje na podstawowej wersji logotypu, składającego się z czterech, fioletowych, różniących się wielkością kół i także fioletowego koloru czcionki nazwy organizacji. Grafika kół każdorazowo może ulegać modyfikacji natomiast układ i wzajemne proporcje elementów są stałe i nie mogą być zmieniane. Logo posiada jeden wariant kompozycyjny.
Procesowi zmiany wizualizacji graficznej poddano kluczowe inicjatywy Forum Odpowiedzialnego Biznesu, łącznie osiem logotypów, w tym m.in. całoroczne programy dla firm – Program Partnerstwa i Karta Różnorodności, studentów – Liga Odpowiedzialnego Biznesu. Odświeżony logotyp posiada portal odpowiedzialnybiznes.pl, administrowany przez FOB, a także konkurs „Pióro odpowiedzialności” – skierowany do dziennikarzy i ekspertów oraz Nagroda „Ludzie, którzy zmieniają biznes”.
Organizacja według systemu opracowała logotyp największego wydarzenia CSR-owego w Polsce – Targi CSR.
Wiele z naszych inicjatyw, działań, choć dobrze rozpoznawalnych nie zawsze jest kojarzonych z Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Stąd postanowiliśmy postawić na większą spójność i bezpośrednie wsparcie marki głównej. Dodatkowo, 15 lat współpracy z biznesem, zachęca nas do tego, aby doskonalić nasze standardy komunikacji – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna FOB.
Prace nad nowym system graficznym trwały 3 miesiące. Projekt przygotowała Olga Figurska (Lunatikot), działania ze strony Forum Odpowiedzialnego Biznesu koordynowała Agnieszka Siarkiewicz, menedżerka promocji i komunikacji. Unifikacja logotypów to także element strategii i strategii komunikacji FOB na lata 2016-2018, towarzyszy im hasło: „Biznes, który zmienia świat. Ludzie, którzy zmieniają biznes”. (red)