poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPolki zadają nawet 1000 pytań o modę każdego dnia w social mediach....

Polki zadają nawet 1000 pytań o modę każdego dnia w social mediach. Przebojem – sukienki

Duże i małe problemy związane z ubiorem i modą Polki coraz częściej rozwiązują w mediach społecznościowych – wynika z badania IMM i modowego butiku Freeshion. W centrum zainteresowania są sukienki, a aż 15 proc. pytań zadawanych w serwisach takich jak Facebook czy Twitter dotyczy polecanych marek odzieżowych, stylizacji, dodatków lub miejsc i sklepów, w których warto kupować. Wśród problemów, które internauci próbują rozwiązać, zasięgając języka w social mediach, moda przegrywa tylko z pytaniami na temat… niedziałającej elektroniki i komputerów.

 

 

Sukienki, sukieneczki: pilnie poszukiwane
W dyskusje o modzie najczęściej angażują się kobiety – wynika z analizy monitoringu mediów społecznościowych. Polskie internautki są autorkami ponad 70 proc. pytań na ten temat. IMM sprawdził, o jakie elementy damskiej garderoby Polki najczęściej pytają w mediach społecznościowych. Jak wynika z monitoringu internetu, od początku 2016 roku największą popularnością wśród kobiet cieszyły się sukienki, o które pytano blisko 4,5 tysiąca razy. Na kolejnych miejscach pod względem zainteresowania internautek znalazły się t-shirty, spodnie (inne niż jeansowe), a dalej m.in. koszule, bluzy i bluzki. Poza pierwszą dziesiątką znalazły się także m.in. marynarki i żakiety, dresy, spodnie jeansowe, szorty, legginsy i kamizelki. W mediach społecznościowych w szczytowych okresach popularności pojawia się nawet 1000 pytań o garderobę.

„Gdzie kupię taką tiulóweczkę”?
Gdzie najczęściej pytamy o porady dotyczące mody i ubrań? Z monitoringu IMM i butiku Freeshion wynika, że to głównie Facebook, Twitter, Instagram i YouTube, ale niesłabnącą popularnością cieszą się także fora dyskusyjne (m.in. Wizaz.pl, Vinted.pl czy Zeberka.pl), strony Q&A typu Zapytaj.Onet.pl i serwisy poświęcone stylizacjom, np. Allani.pl. Polki pytają o każdy szczegół – od najbardziej polecanych sklepów odzieżowych, po radę na temat doboru stroju na daną okazję.

 


Źródło: https://twitter.com/cliffordeffect/status/730000146600239104

Źródło: Vinted.pl

Źródło: https://twitter.com/moooniaa1/status/727397767975452673

 

Źródło: https://www.facebook.com/951197941601299/photos/a.951296681591425.1073741829.951197941601299/951300008257759/?type=3

W serwisach społecznościowych pytania tego rodzaju wyjątkowo często zadawane są pod publikacjami blogerek i vlogerek. Pod każdym filmem i zdjęciem Maffashion, Jessiki Mercedes, Macademian Girl, Kasi Tusk czy littlemooonster96 pojawia się dziesiątki komentarzy, których autorki dopytują o szczegóły stylizacji. „Jaka to marka tych spodni?”, „gdzie kupić taką bluzkę?”, „skąd wzięłaś taką koszulę?” – to tylko niektóre z najczęściej zadawanych pytań.

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=prmVhRwq8ck

Monitoring YouTube’a i serwisów z fotografiami w IMM wykazał ponadto, że pytania typu „gdzie kupiłaś tę bluzkę?” czy „jakiej marki jest koszula którą masz na filmie?” pojawiają się także pod zdjęciami czy filmami nie związanymi tematycznie z modą. Wystarczy, by internautce wpadła w oko stylizacja autorki lub autora. Interakcje tego rodzaju nie tylko wzmacniają więzi widza z blogerami – są także okazją dla marek odzieżowych, by weszły w dyskusję i w pozytywny sposób zapisały się w pamięci użytkowników serwisów społecznościowych.

Szansa dla firm
Media społecznościowe coraz częściej służą Polkom. Jak wykorzystują to marki modowe? „Wykorzystujemy media społecznościowe do sprawnego kontaktu z klientkami” – podkreśla Wioleta Cebulak, specjalista ds. marketingu we Freeshion. Dodaje, że za pośrednictwem portali społecznościowych butik promuje nowości w ofercie, wydarzenia związane z marką oraz prowadzi kampanie reklamowe. „Nasze klientki zawsze mogą liczyć na szybką odpowiedź na każde zadane pytanie” – podkreśla specjalistka.

Facebook pierwszą pomocą modową?
15 proc. pytań zadawanych w serwisach takich jak Facebook czy Twitter dotyczy polecanych marek, stylizacji, dodatków lub miejsc i sklepów, w których warto dokonać zakupu wymarzonej części garderoby. To – w ocenie analityków IMM – wyjątkowo duży odsetek. Wśród problemów, które próbujemy rozwiązać w social media, moda przegrywa tylko z pytaniami na temat elektroniki i komputerów. Od pytań na temat ubioru mniej popularne są nawet kwestie dotyczące finansów, kultury i rozrywki, turystyki czy motoryzacji.

Łukasz Jadaś, IMM

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj