O nagrody na Cannes Lions International Festival of Creativity powalczą agencje Walk, FCB Warsaw, Youn&Rubicam Warsaw, PanGenerator oraz Saatchi&Saatchi.
Polskie agencje otrzymały nominacje w kategoriach PR, Outdoor, Digital Craft i Design. Ogłoszono też nominowanych w kategoriach Product Design, Creative Effectiveness, jednak wśród nich nie ma polskich projektów.
W kategorii PR za działania media relations nominowano projekt „Remember” przygotowany przez agencję FCB Warsaw we współpracy z Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau. Stworzono aplikację, która wyszukuje w tekstach w 16 językach sformułowania „polskie obozy koncentracyjne” i „polskie obozy zagłady”. Projekt otrzymał także nominację w podkategorii „Use of web platforms&apps”.
Kampania „Nie chcę być strażakiem” realizowana przez agencję Walk dla Fundacji Integracja również została nominowana w kategorii PR.
W kategorii Outdoor dwukrotną nominację (w podkategoriach „interactive&dynamic billboards/posters” i „use of digital outdoor”) zdobyła kampania przygotowana przez Saatchi & Saatchi Poland (we współpracy z agencją Saatchi&Saatchi ze Szwajcarii) dla firmy farmaceutycznej GlaxoSmithKline Consumer Healthcare. W ramach promocji preparatów Theraflu przygotowano citylight, który za pomocą kamery termowizyjnej mierzył temperaturę przechodniów.
Nominację zdobył też projekt „Miara pokoju” przygotowany przez agencję PanGenerator dla Muzeum Powstania Warszawskiego. Była to czasowa wystawa w Muzeum Powstania Warszawskiego (związana z obchodami 71 rocznicy wybuchu powstania). Powstała instalacja w formie pochylni, po której osypywały się łuski po nabojach i układały się w liczby związane z powstaniem. Projekt otrzymał dwie nominacje: w kategoriach Digital Craft i Design.
W kategorii Design nominacja trafiła także do kampanii agencji Young&Rubicam Warsaw przygotowanej dla sieci supermarketów Mila, której celem była promocja mrożonych ryb. W ramach akcji stworzono zdalnie sterowaną rybę-robota.
Nagrody w tych kategoriach zostaną wręczone 21 czerwca.
Agencja Grey Group Poland została nominowana w kategorii Branded Content, Live Experience za kampanię „Życie po śmierci” zrealizowaną dla Polskiego Czerwonego Krzyża we współpracy z Shoot Me i Fundacją Pedagogium. Wyniki w tej kategorii ogłoszono w sobotę, jednak kampania nie została nagrodzona.
Agencja DDB&Tribal zdobyła natomiast nominację w kategorii Radio Lions za akcję „Radio Animator” realizowaną dla Estrady Poznańskiej.
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 261 projektów z Polski. W sumie przesłano 43,1 tys. prac.