Według danych Grupy KWANKO w Polsce na reklamę internetową przeznacza się rocznie 700 milionów euro.
Prawie 41,5 proc. wydatków dotyczy reklam typu display. 40,4 proc. stanowi SEM, 11,5 proc. – mobile, 4 proc. – mailing i 2,6 proc. – wideo. Na podstawie analizy IAB wartość rynku reklamy online w 2016 roku wynieść ma 3 miliardy złotych.
Według Grupy KWANKO, w Polsce reklamy w Internecie stanowią 20 proc. wszystkich reklam. Najwięcej pieniędzy przeznacza się jednak na reklamy w telewizji (38 proc.). Poza tym, reklamy umieszczane są również w prasie (19 proc.) czy na urządzeniach mobilnych (9 proc.).
Jak wydatki na reklamę online w Polsce mają się do tego, ile przeznacza się na nią za granicą? Stany Zjednoczone, Chiny i Wielka Brytania – to kraje, w których najwięcej pieniędzy trafia na rynek reklamowy. Wydają one rocznie na reklamy kolejno: 58 miliardów euro, 30 mld euro i 7 mld euro.
Dowiadujemy się również, że sposób robienia zakupów w internecie się zmienia. Za pośrednictwem smartfonów i tabletów kupujemy coraz częściej, przy pomocy komputerów – rzadziej. Co więcej, 90 proc. respondentów stwierdziło, że podczas zakupu sprawdza dane na swoim smartfonie, 45 proc. z kolei używa aplikacji, by sprawdzić informacje o usłudze czy produkcie, którymi są zainteresowani. 71 proc. Polaków nie korzystających ze smartfona czy tableta w celach zakupowych, deklaruje, że chce w tym roku spróbować.
„W najbliższych latach internet w końcu uzyska miano największego medium, a liczba osób łączących się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych przekroczy 2 miliardy. W 2017 roku udział reklamy mobilnej na światowym rynku reklamy online osiągnie 50 proc., a rok później trzecim największym rynkiem reklamowym zostanie Brazylia, wyprzedzając tym samym Niemcy oraz Wielką Brytanię – przewiduje Michał Sołtys z Grupy KWANKO.
Dane pochodzą z analizy źródeł digital na przestrzeni 2015 i 2016 roku.
(ak)