Rozstrzygnięto konkurs na nowy logotyp i nową koncepcję identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska. Organizatorzy konkursu – Muzeum Historyczne Miasta Gdańska oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej – ogłaszają, że zwycięzcą zostało Design Office (Portugalia) ze swoim projektem Legacy.
Poza nim, w finale znaleźli się również:
– HUGMUN Studio (Polska)
– Poważne Studio (Polska)
– Filip Piasecki Studio (Polska)
Uczestnicy mieli za zadanie zaprojektować oryginalne logo, które nawiązywałoby do charakteru jednostki oraz zbioru spójnych, nowoczesnych standardów promujących, identyfikujących oraz wzmacniających markę Muzeum. Nowy system identyfikacji miał również zwracać uwagę na nowoczesność i prestiżowy charakter instytucji – o czym informowaliśmy w marcu.
Na profilu Muzeum na Facebooku czytamy: „Chcemy najlepiej spełniać Państwa oczekiwania. Pragniemy być obecni w świadomości gdańszczan oraz być wizytówką Gdańska w kraju i na świecie. To dla Was podjęliśmy decyzję o sformułowaniu od nowa wizji i misji naszego Muzeum. (…) Określenie na nowo naszego miejsca w przestrzeni kulturowej Miasta pociągnęło za sobą wybór nowej, spójnej identyfikacji wizualnej naszej Instytucji, która odwoływałaby się do Miasta Gdańska, a jednocześnie byłaby nowoczesna i atrakcyjna”.
Więcej informacji tutaj.
(ak)