Kampania społeczna została przygotowana przez Koalicję na Rzecz Walki z Cukrzycą. Projekt edukacyjny z udziałem aktora Michała Milowicza i prof. dr hab. n. med. Leszka Czupryniaka poświęcony jest tematyce skutecznej prewencji powikłań cukrzycy. Akcja „Znajdź swojego mistrza” ma na celu zwrócenie uwagi na problem niskiej świadomości społecznej dotyczącej cukrzycy typu 2. Zarówno osoby zdrowe, które ignorują wczesne objawy cukrzycy, jak i diabetycy przez złą dietę, brak aktywności fizycznej i niewłaściwe leczenie narażają się na groźne powikłania choroby.
W ramach projektu zrealizowano spot edukacyjny utrzymany w humorystycznej konwencji starych filmów kung-fu. Jego celem jest motywacja diabetyków do walki z cukrzycą i przypomnienie najważniejszych zasad życia z tą chorobą. Do projektu zaangażowano aktora Michała Milowicza, który wcielił się w role chorego na cukrzycę, który bezustannie prowadzi walkę z groźnymi przeciwnikami, tj. złą dietą, siedzącym trybem życia, niewłaściwym leczeniem i hipoglikemią. Nad bohaterem czuwa mistrz, w rolę którego wcielił się diabetolog prof. dr hab. n. med. Leszek Czupryniak.
W ramach kampanii uruchomiona zostanie także strona internetowa znajdzswojegomistrza.pl, zawierająca najważniejsze informacje o cukrzycy i jej groźnych przeciwnikach. Za koncept kreatywny i realizację kampanii oraz przygotowanie strony internetowej odpowiada agencja VML Polska. (mw)