niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościW znalezieniu pracy pomoże czytanie

W znalezieniu pracy pomoże czytanie

„Czytaj PL” – to nazwa kampanii promującej czytelnictwo na świecie. Do prowadzonej w jej ramach akcji włączyło się 15 krajowych i międzynarodowych firm, które jako pracodawcy od potencjalnych pracowników oczekują… czytania książek.

W 25 ogłoszeniach o pracę (na różne stanowiska i dotyczących innych branż) w opisie wymagań znajdziemy informacje: „czytanie książek mile widziane” bądź „czytanie będzie dodatkowym atutem”. Co więcej, rekruterzy zachęcają kandydatów do podzielenia się tytułami przeczytanych pozycji.

Zaangażowane w akcję firmy otrzymują tytuł „Pracodawcy Przyjaznego Czytającym”, a także zniżki na e-booki i audiobooki dla swojego zespołu.

„Regularne czytanie rozwija wyobraźnię i sprawia, że jesteśmy bardziej kreatywni. (…) Dlatego przekonaliśmy pracodawców, że pracownicy, którzy czytają książki, wniosą dużo dobrego do prowadzonych przez nich firm.  Pokazujemy, że czytanie się opłaca. W tym przypadku może pomóc w zdobyciu dobrej pracy w wiodącym przedsiębiorstwie danej branży – zaznacza Izabela Helbin, dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, organizatora „Czytaj PL”.

Ogłoszenia o pracę można znaleźć tutaj.

Kampania „Czytaj PL” zakłada umieszczenie ponad 600 nośników (citylightów i plakatów) w 16 polskich miastach. Materiały zawierają kod QR pozwalający na pobranie 12 darmowych e-booków i audiobooków. Ponadto, aplikacja umozliwia przesłanie kodu do pięciorga znajomych. Można także wydrukować plakat z kodem i powiesić go w swoim miejscu zamieszkania, w pracy czy zaprzyjaźnionym sklepie.

Lista książek, które można przeczytać za darmo, dostępna jest tutaj.

Zakończenie kampanii zaplanowano na 30 listopada.

Jej organizatorami są: Krakowskie Biuro Festiwalowe, operator programu Kraków Miasto Literatury, UNESCO i platforma Woblink.com, partnerem zaś – Instytut Książki. Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa

Pracodawcy, którzy wzięli udział w akcji: Agora, Answear.com, El Padre, Freshmail, Hand Made, Idea Bank, Interia.pl, Medicine, MJCC, My Works, Salesmanago, Twojemeble.pl, Walraven i Wawel. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj