Jego celem jest sprawdzenie, na ile spójne są działania zewnętrznego i wewnętrznego employer brandingu w opinii aktualnych pracowników firm. Ankieta będzie otwarta do końca roku. Wyniki zostaną ogłoszone na początku lutego przez firmę Learnplace.pl, która od 8 lat zajmuje się prowadzeniem działań z obszaru komunikacji wewnętrznej dla firm korporacyjnych.
W polskich realiach liczące się firmy coraz częściej przykładają wagę do tego, jak są odbierane przez potencjalnych kandydatów do pracy, zdając sobie sprawę z tego, że osoby te mają szereg sposobów, za pomocą których mogą sprawdzić i ocenić przyszłego pracodawcę. Również pracodawcy, posługując się dostępnymi narzędziami employerbrandingowymi, mogą skuteczniej dotrzeć do odpowiedniego kandydata, którego poszukują.
Pomysłodawcy badania zwracają uwagę, że przyszły pracownik podczas spotkania rekrutacyjnego otrzymuje obietnice, które mają na celu spowodować, że nie zmieni zdania do momentu pojawienia się w organizacji i poznania zasad w niej panujących. Jak spójne okażą się w jego oczach późniejsze działania z obszaru komunikacji wewnętrznej zarówno po pierwszych dniach, jak i latach pracy – z jego wyobrażeniami, powstałymi po pierwszym, bezpośrednim kontakcie z firmą? Autorzy ankiety stawiają sobie za główny cel uzyskanie odpowiedzi na to pytanie.
„Od kilku lat polskie korporacje zaczynają dostrzegać potencjał i wagę zjawiska, jakim jest employer branding. Chcą być postrzegani jako atrakcyjni pracodawcy, dokładają starań, żeby zaprezentować się jak najlepiej w oczach kandydatów” – przyznaje Piotr Makuła, prezes firmy Learnplace.pl. „Chodzi nie tylko o wysokość wynagrodzenia, benefity czy nowoczesne biura, lecz także o możliwości rozwoju, poczucie innowacyjności, klimat współpracy, partnerskie traktowanie przez przełożonych i dbanie o satysfakcję pracownika. Ale czy pracownicy nie odnoszą wrażenia, że wizerunkowe działania, których doświadczyli w procesie rekrutacji, kończą się z dniem podpisania umowy?” – dodaje.
Wspomniane działania z zakresu komunikacji wewnętrznej są niezwykle istotne i w dużej mierze to dzięki nim pracownik decyduje się pozostać przy dokonanym wyborze i być jemu wierny w przyszłości. Jak bardzo otrzymane obietnice rekrutacyjne przekładają się na dalsze działania firmy wobec pracownika, pozostaje zwykle tajemnicą. Badanie ma na celu sprawdzić te zależności, a także odkryć opinię na temat samych działań, rodzaju narzędzi, wykorzystywanych przez firmę, widzianych z perspektywy ich docelowego odbiorcy.
Ankieta, na której oparte będzie badanie, jest dostępna na stronie. (red)