Nowe nazwy produktów IKEI, 7 cech PR-owca, negatywne strony tzw. open space’u, „wojna” burgerów i rasistowki plakat Amerykańskiego Czerwonego Krzyża to tematy z przeglądu zagranicznych mediów, które w 2016 roku były najchętniej czytane przez użytkowników portalu PRoto.pl.
1. IKEA zmienia nazwy produktów, by pasowały do wyników wyszukiwań Google’a
Koncern znalazł swój sposób na SEO i zaczął nazywać akcesoria w oparciu o zapytania Google’a. I tak szwedzcy klienci pod frazą „sposób na szczęśliwy związek” znajdą łóżko marki IKEA – czytamy w mashable.com.
Pomysł na kampanię pojawił się dlatego, że szwedzkie nazwy produktów mogą być trudne do zapisania ze względu na specyficzne twarde samogłoski. Firma przeanalizowała wyniki wyszukiwań w Google i wytypowała najczęściej wybierane przez Szwedów frazy, a następnie opisała nimi część przedmiotów z oferty sklepu
Opracowanie: Magdalena Wosińska
2. Open space jednak szkodzi relacjom
Mylą się ci, którzy myślą, że praca w jednym, otwartym pomieszczeniu pozytywnie wpływa na relacje między ludźmi. Udowadniają to wyniki badań Uniwersytetu Technicznego w Auckland – czytamy ma theguardian.com.
Okazuje się, że paradoksalnie przez pracę w tzw. open spasie stajemy się aspołeczni. Dzieląc z innymi przestrzeń, jesteśmy bardziej roztargnieni, nieufni i gorzej nam się współpracuje z pozostałą częścią zespołu, źle oceniamy również wsparcie ze strony szefa.
Opracowanie: Anna Kozińska
3. Burger King odpowiada McDonaldowi: „dziękujemy, że jesteście wszędzie”
Niedawno McDonald’s przygotował ironiczną reklamę, w której wykorzystał fakt, że we Francji posiada więcej restauracji niż Burger King. Teraz przyszedł czas na ripostę – czytamy w adweek.com.
Przypomnijmy, że hamburgerowy potentat w miejscowości Brioude umieścił billboard kierujący klientów Burgera Kinga do restauracji oddalonej o 258 kilometrów. Obok dołączył niewielką tablicę z informacją, że najbliższa restauracja drive-thru McDonald’s jest oddalona jedynie o 5 km. Burger King dopisał jednak historię do tamtego spotu.
Opracowanie: Magdalena Wosińska
4. 7 oznak, że jesteś specjalistą ds. PR
O cechach i zachowaniu, które świadczą, że dana osoba nadaje się na PR-owca pisze Arledge Powell na prdaily.com.
Jeśli rozpoznajesz siebie w opisanych 7 punktach, to branża PR jest dla Ciebie.
PS.Tekst prosimy traktować z przymrużeniem oka – redakcja.
Opracowanie: Anna Kozińska
5. „Wyjątkowo rasistowski” plakat. Amerykański Czerwony Krzyż przeprasza
Na organizację spadła fala krytyki w mediach społecznościowych za plakat dotyczący bezpieczeństwa na basenie – podaje fortune.com.
Materiał, o którym mowa, nosi tytuł „Bądź cool, przestrzegaj zasad” i przedstawia dzieci różnych ras bawiące się wspólnie na basenie. Internautów oburzyło to, że czynności takie jak nurkowanie i pływanie wykonywane przez dzieci o białym kolorze skóry zostały oznaczone jako „cool”. Dzieci o ciemnym kolorze skóry natomiast na plakacie popychają się, biegają i noszą napoje. I te zachowania oznaczono jako „not cool”.
Opracowanie: Anna Kozińska