Miasto rozpoczęło kampanię „Szczecin Rekrutuje“, której celem jest promocja nowych miejsc pracy i zachęcenie mieszkańców województwa zachodniopomorskiego i sąsiednich – pomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego do szukania zajęcia właśnie w tym miejscu.
„Czasy się zmieniły. Dziś to nie pracownik szuka pracodawcy, tylko pracodawca ma problem ze znalezieniem pracowników“ – mówi prezydent Szczecina, Piotr Krzystek. „Dla miasta jest to naturalne, że musimy wesprzeć nowych inwestorów w tych poszukiwaniach. Kilka tysięcy nowych miejsc pracy to niebagatelna liczba“.
Urząd miasta zdecydował się na kampanię, a także inne działania na rzecz lokalnego biznesu, po tym jak na terenie metropolii szczecińskiej pojawiły się dwie nowe inwestycji – marki Zalando i Amazon (łącznie obie firmy szukają 2000 pracowników). Powodem był także rozwój kluczowych dla regionu branż – m.in. sektorów IT, BPO i energetyki odnawialnej.
Od 16 stycznia do końca miesiąca w Onecie, Wirtualnej Polsce, Pracuj.pl i Gratka.pl pojawią się banery reklamowe z hasłem kampanii „Jest praca w dobrym klimacie“, które kierują do serwisu kampanii www.kariera.szczecin.eu. Tam osoby zainteresowane posadą mogą znaleźć informacje na temat akcji oraz loga 34 kluczowych firm i instytucji, które rekrutują w Szczecinie i które zaangażowały się w kampanię. To m.in. partnerzy strategiczni akcji: Amazon, Zalando, KK Wind Solutions, Asseco Data Systems i home.pl.
„Chcieliśmy zebrać w jednym miejscu większość ofert pracy, które są obecnie dostępne w naszym regionie. Pozwoli to mieszkańcom na szybkie i skuteczne ich przeglądanie” – mówi Marek Kubik, prezes Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.
Akcję wspierają spoty, które pojawią się na antenie lokalnych rozgłośni radiowych oraz 34 bilbordy, które zawisły w głównych miastach województwa zachodniopomorskiego (w Gorzowie, Pile, Koszalinie, Szczecinie i Stargardzie).
Łączny koszt kampanii to 90 tys. zł. Organizacją i promocją kampanii zajęła się Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej. (red)