Wspólne spędzanie czasu ojców z córkami przekłada się na ich pewność siebie i sukcesy w dorosłym życiu – przekonuje firma Mattel, która przygotowała spot „Tata bawi się Barbie”. Film jest częścią cyklu kampanii „Możesz być, kim chcesz”.
Materiał kampanii złożony z 90-sekundowego filmu i trzech 30-sekundowych skrótów przedstawia sześciu prawdziwych ojców, którzy bawią się z córkami lalkami. Na zakończenie spotów pojawia się hasło: „Czas spędzony w świecie jej wyobraźni to inwestycja w jej realny świat”.
Istotny wpływ ojca na kształtowanie się charakteru córki potwierdza opracowanie dr Lindy Nielsen z amerykańskiego Uniwersytetu w Wake Forest. Na podstawie prowadzonych od dziesięcioleci badań naukowych można stwierdzić, że dziewczynkom, które od wczesnego dzieciństwa otrzymywały miłość i wsparcie od ojców, nie brakowało pewności siebie i niezależności w dorosłym życiu.
Istotę zabawy z córką rozumieją też sami ojcowie. Według badania firmy Mattel, przeprowadzonego na ojcach w 15 europejskich krajach, 82 proc. polskich ankietowanych zgadza się ze stwierdzeniem, że spędzony z córką czas wzmacnia jej pewność siebie. Jednocześnie 53 proc. ojców żałuje, że nie może poświęcić go więcej na wspólne zabawy.
Spoty zachęcające ojców do zabawy z córkami są kontynuacją zeszłorocznej akcji „Imagine the Possibilities” („Wyobraź sobie możliwości”). Spot podkreślał, jak ważnym elementem kształtującym przyszłą tożsamość dziewczynek jest kreatywna zabawa i przyjmowanie w niej różnorodnych ról społecznych.
Kampanię „Tata bawi się Barbie” przygotowała agencja BBDO.
Badanie OnePoll „Rola ojca w życiu córki”, przeprowadzone na 500 ojcach w Polsce w styczniu 2017 roku na zlecenie firmy Mattel. (mw)