Temat przewodni najnowszej edycji publikacji to: „Nowe podejście do biznesu: rozwój, empatia, standardy”. Raport „Odpowiedzialny Biznes – Kompendium CSR” dziś (2 czerwca) ukazał się wraz z dziennikiem „Rzeczpospolita”.
W publikacji znalazły się między innymi:
▪ Wywiad z Markiem Kramerem, współautorem koncepcji CSV, zgodnie z którą można przeformułować model biznesowy i strategię konkurencyjności firmy w taki sposób, by stworzyć nową wartość dla otoczenia;
▪ Inspirująca rozmowa z Siostrą Małgorzatą Chmielewską, prowadzącą od 18 lat trzy przedsiębiorstwa, w których zatrudnieni są podopieczni Wspólnoty Chleb Życia;
▪ Najważniejsze wydarzenia z obszaru odpowiedzialnego biznesu i filantropii w Polsce.
O rozwoju poprzez implementację nowych modeli pisze Wayne Visser, a wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz prezentuje podejście RBC, wskazując, że również zdaniem rządu CSR powinien stać się filozofią prowadzenia biznesu.
R. Paul Herman, autorytet odpowiedzialnego inwestowania, dzieli się z polskimi czytelnikami wskazówkami, jak wspierać zrównoważony rozwój poprzez odpowiedzialne decyzje inwestycyjne.
O przywództwie empatycznym i o tym, że empatii nie da się udawać, pisze Mary Gordon – twórczyni ruchu Roots of Empathy, autorka bestsellera pod tym samym tytułem. Z polskiej perspektywy omawiają tę tematykę: Jacek Santorski, Miłosz Brzeziński, Maria Zakrzewski i Dorota Szczepan-Jakubowska.
Spojrzenie od strony międzynarodowej na implementację nowej dyrektywy i standardy raportowania danych niefinansowych przedstawia prezes Global Reporting Initiative (GRI) Tim J. Mohin, a o sposobie ich implementacji do polskiego prawodawstwa pisze wiceminister finansów Wiesław Janczyk. Peter Lacy, światowy autorytet z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym prezentuje korzyści płynące z takiego modelu działania, a z kolei prof. Piotr Płoszajski pokazuje, jakie zagrożenia dla społeczeństwa mogą nieść ze sobą nowe technologie.
„Odpowiedzialny Biznes – Kompendium CSR” ukazuje się już od blisko 9 lat jako eksperckie wydawnictwo przedstawiające tematykę odpowiedzialności biznesu i zaangażowania społecznego.
Patronami medialnymi Kompendium CSR są: Wirtualna Polska, Bankier.pl i PRoto.pl. (red)
Publikacja „Odpowiedzialny Biznes – Kompendium CSR” ukazała się na 20 stronach 2 czerwca z dziennikiem „Rzeczpospolita”, a także pod adresem: kompendiumcsr.pl. Kolejna, 18. edycja ukaże się w listopadzie.
Zapraszamy również na fanpage: www.facebook.com/kompendiumcsr