Nagrodzona w Cannes kampania „Godzina jazdy na wózku” (ang. „The Wheelchair Hour”) została stworzona przez 2012 agency, Papaya Films oraz agencję Sztengreber. Jest częścią akcji AutoAsertywni, edukacyjnego programu adresowanego do starszych uczniów szkół ponadgimnazjalnych, który w ubiegłym roku został zainicjowany przez Akademię Auto Świat.
Źródło: facebook.com/sztengreber
W ramach kampanii odbyła się nietypowa godzina kursu prawa jazdy. Jej głównym elementem było poruszanie się po placu manewrowym i w przestrzeni miejskiej na wózku inwalidzkim oznaczonym charakterystyczną L-ką. Reakcje kursantów i ich zmagania zostały zarejestrowane w spocie promującym kampanię.
Twórcy akcji w ten sposób chcą skłonić młode osoby do refleksji oraz zainicjować debatę publiczną na temat istoty systemu szkolenia kierowców i jego wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Spot wideo oraz dodatkowe informacje o kampanii znaleźć można na stronie www.godzinajazdynawozku.pl.
Lista wszystkich kampanii, które zostały nagrodzone w kategorii PR podczas tegorocznej edycji Cannes Lions, jest dostępna na stronie. (pk)