poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNarzędzia online mogą wpływać na komunikację wewnętrzną firmy

Narzędzia online mogą wpływać na komunikację wewnętrzną firmy

Narzędzia online wykorzystywane w firmie mogą usprawnić komunikację z pracownikami – wynika z badania „Efektywność zaczyna się od komunikacji wewnętrznej” przeprowadzonego na zlecenie emplo, platformy wspierającej efektywność procesów biznesowych poprzez społecznościową komunikację wewnętrzną. Jak czytamy w raporcie, z powyższym twierdzeniem zgadza się 67,4 proc. ankietowanych.

Jednocześnie 56,1 proc. wszystkich badanych uważa, że w przyszłości narzędzia te zastąpią e-maile i rozmowy telefoniczne używane w komunikacji wewnętrznej, przy czym osoby prognozujące zmianę stanowią 61,4 proc. zatrudnionych w dużych przedsiębiorstwach, a 55,9 proc. – w średnich.

„Dziś w komunikacji wewnętrznej nie chodzi tylko o przekazywanie informacji z góry na dół, ale o budowanie środowiska pracy, które współtworzą pracownicy i na które mają realny wpływ” – komentuje badanie CEO emplo, Paweł Leks. „Takiej demokracji nauczyły nas platformy społecznościowe, z których wszyscy korzystamy prywatnie. Budowanie komunikacji wewnętrznej w organizacjach w oparciu o dokładnie te same społecznościowe mechanizmy to dziś konieczność i odpowiedź pracodawcy na oczekiwania pracowników” – dodaje.

65,7 proc. respondentów przyznało, że chciałoby mieć dostęp do rozwiązania online, które gromadziłoby w jednym miejscu komplet informacji o firmie, prowadzonych w niej projektach i pracownikach – z czego w przedsiębiorstwach zatrudniających ponad 500 osób odsetek ten wyniósł 70 proc., a w organizacjach liczących od 51 do 250 osób – 65 proc.

Według wewnętrznych danych emplo, w 2016 roku 71 proc. pracowników przynajmniej raz w tygodniu logowało się na wdrożoną w firmie platformę komunikacji wewnętrznej, a średni czas takiej wizyty wynosił 7 minut. Taki sam odsetek badanych uważa, że firma nie odniesie sukcesu biznesowego bez partnerskiej i otwartej komunikacji z osobami zatrudnionymi.

„Ogromny technologiczny postęp w obszarze komunikacji wewnętrznej związany jest z jednej strony z potrzebą szybkiego i skutecznego dotarcia z informacją wewnątrz organizacji, ale również z pojawieniem się nowych pokoleń, które nieco inaczej podchodzą do komunikacji” – mówi Paweł Leks. Jak dodaje: „Nowoczesne technologie stają się więc naturalnym sprzymierzeńcem dynamicznych zmian i coraz więcej pracodawców zdaje sobie z tego sprawę”.

Kto zatem powinien być odpowiedzialny za komunikację? Jako osoby, które odpowiadają za skuteczne porozumiewanie się, 67 proc. respondentów wskazuje menedżerów. Jednocześnie 22 proc. nie umie wybrać takich pracowników w firmie.

Z badania wynika również, że 74 proc. ankietowanych chce wiedzieć, jak realizacja ich celów wpływa na cele firmowe.

Badanie „Efektywność zaczyna się od komunikacji wewnętrznej” zostało zrealizowane na zlecenie emplo przez SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Próba badawcza miała charakter celowy. Badanie zrealizowano wśród osób w wieku 20-65 lat, będących pracownikami firm: średnich (zatrudniających od 50 do 250 pracowników), dużych (zatrudniających od 250 do 500 pracowników) oraz korporacji (zatrudniających powyżej 500 osób). Zrealizowano łącznie 528 wywiadów. Badanie przeprowadzono w dniach 19-24 maja 2017 roku.

(bm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj