Nowa kampania społeczna Głównego Inspektoratu Sanitarnego, w której instytucja przypomina kobietom, by zachowywały ostrożność na imprezach, została mocno skrytykowana.
Na profilu GIS na Facebooku udostępniono post Marka Posobkiewicza, Głównego Inspektora Sanitarnego. Wpis zawierał grafikę z hasłem „Mądra dziewczynka pilnuje drinka”. Celem akcji było przypomnienie kobietom o zagrożeniu związanym z GHB, czyli tzw. pigułką gwałtu.
Źródło: facebook.com/GlownyInspektoratSanitarny
Forma i treść kampanii nie spodobały się internautom, wielu kampania wręcz oburzyła. W opinii komentujących przekaz ma charakter seksistowski, a nazywanie kobiet dziewczynkami jest protekcjonalne. Zdaniem internautów kierowanie hasła kampanii do kobiet to przenoszenie na nie odpowiedzialności za gwałty. (mb)
Źródło: facebook.com/GlownyInspektoratSanitarny
Źródło: facebook.com/GlownyInspektoratSanitarny
Źródło: facebook.com/GlownyInspektoratSanitarny
Źródło: facebook.com/GlownyInspektoratSanitarny
Źródło: facebook.com/GlownyInspektoratSanitarny
Źródło: facebook.com/GlownyInspektoratSanitarny
Źródło: facebook.com/GlownyInspektoratSanitarny